Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Zamówienie nr DGAc.272.5.2015 - Pytania i odpowiedzi 14.10.2015

Spis treści

Opole, dnia 14 października 2015 r.

DGAc.272.5.2015

Wszyscy, którzy pobrali siwz

dot. zamówienia publicznego nr DGAc.272.5.2015 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zakup energii elektrycznej na 2016 rok dla Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Opolu.

 


Zapytanie nr 1:

Dotyczy procedury zmiany sprzedawcy

Czy Zamawiający przekaże Wykonawcy do dnia podpisania umowy, niezbędne do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy, dane i dokumenty z jednostek objętych postępowaniem przetargowym w wersji elektronicznej (Word, Excel). Wykonawca będzie potrzebował następujących:

a) danych:

- adres siedziby i adres korespondencyjny danej jednostki

- numer NIP

- numer REGON

- adres punktu poboru – (miejscowość, ulica, kod pocztowy)

- przeznaczenie punktu poboru

- grupa taryfowa

- kod PPE

- roczny wolumen energii elektrycznej

- numer licznika

- numer aktualnie obowiązującej umowy

- numer ewidencyjny w systemie bilingowym  dotychczasowego Sprzedawcy

b) dokumentów:

- pełnomocnictwo

- dokument nadania numeru NIP

- dokument nadania numeru REGON

- KRS lub inny dokument na podstawie którego działa dana jednostka

- dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa

- numer rachunku bankowego.

Odp. 1

Tak – wszystkie niezbędne dane zostaną przekazane w odpowiednim czasie firmie, która wygra przetarg.


Zapytanie nr 2:

Dotyczy ofert promocyjnych:

Czy Zamawiający do obecnie obowiązujących umów przyjął oferty promocyjne lub lojalizacyjne? W przypadku gdy Zamawiający korzysta z takich promocji to czy okres ich obowiązywania nie koliduje z terminem realizacji przedmiotu zamówienia?

Odp. 2

Nie.


Zapytanie nr 3:

Dotyczy pkt. 2 rozdziału XIV SIWZ oraz § 6 ust. 1 załącznika nr 7 do SIWZ

Wykonawca zwraca się z prośbą o ujednolicenie zapisów SIWZ dotyczących terminu płatności. W rozdziale XIV SIWZ Zamawiający zobowiązuje się regulowania należności wynikających z faktur w terminie 14 dni od daty doręczenia prawidłowo wystawionej faktury VAT, z kolei w § 6 ust. 1 wzoru umowy wskazano na 21 dniowy termin płatności od daty wystawienia Zamawiającemu faktury VAT.

Wykonawca pragnie ponadto zauważyć, że uzależnienie terminu płatności od daty otrzymania faktury będzie rodziło wiele trudności w rozliczeniach, ponieważ Wykonawca
nie będzie posiadał informacji o tym, kiedy Zamawiający otrzymał fakturę a co za tym idzie nie będzie mógł określić poprawnie terminu płatności. Ponadto systemy bilingowe automatycznie określają termin płatności od daty wystawienia faktury

Odp. 3

W rozdziale XIV SIWZ pkt 2 wnosi się zapis: zamiast „Termin płatności-14 dni od daty doręczenia prawidłowo wystawionej faktury VAT” na „Termin płatności 21 dni od daty prawidłowo wystawionej Zamawiającemu faktury VAT”.


Zapytanie nr 4:

Dotyczy pkt. 3 rozdziału XIV SIWZ

Czy Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy drogą korespondencyjną?

Odp. 4

Tak.


Zapytanie nr 5:

Dotyczy § 2 ust. 3 załącznika nr 7 do SIWZ

Wykonawca wnosi o dodanie do SIWZ i projektu umowy zapisu o tym, że Zamawiający może dodawać nowe PPE oraz zmieniać grupy taryfowe jedynie w obrębie tych grup taryfowych, które są wymienione w SIWZ i załącznikach oraz będą wycenione w ofercie. Wprowadzenie do umowy nowych punktów poboru z innymi grupami taryfowymi niż określonymi w SIWZ oraz ofercie Wykonawcy spowoduje zmianę przedmiotu zamówienia, co jest niezgodne z ustawą Prawo zamówień publicznych.

Odp.5

Zamawiający oświadcza, iż w czasie trwania umowy nie będzie wprowadzał nowych grup taryfowych niż określone w SIWZ.


Zapytanie nr 6:

Dotyczy § 5 ust. 2 załącznika nr 7 do SIWZ

Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację przedmiotowego zapisu na następujący: „Cena jednostkowa określona w ust. 1 nie ulegnie zmianie w okresie obowiązywania umowy, za wyjątkiem ustawowej zmiany stawki podatku lub podatku akcyzowego”.

W § 10 lit. h Zamawiający dopuszcza zmianę cenę w przypadku zmiany stawki podatku VAT lub podatku akcyzowego. Zapisy SIWZ są tym samym niespójne.

Odp. 6

Zamawiający w § 5 ust. 2 załącznika nr 7 do SIWZ (umowa) wnosi zapis: zamiast „Cena jednostkowa określona w ust. 1 nie ulegnie zmianie w okresie obowiązywania umowy” na

„Cena jednostkowa określona w ust. 1 nie ulegnie zmianie w okresie obowiązywania umowy, za wyjątkiem ustawowej zmiany stawki podatku lub podatku akcyzowego”.


Zapytanie nr 7:

Dotyczy § 5 ust. 3 i 6 załącznika nr 7 do SIWZ

Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację przedmiotowych zapisów na następujące: „Należność Sprzedawcy za zużytą energię elektryczną w okresach rozliczeniowych obliczana będzie indywidualnie jako iloczyn ilości sprzedanej energii elektrycznej ustalonej na podstawie danych pomiarowo-rozliczeniowych i ceny jednostkowej energii elektrycznej określonej w § 5 ust. 1 umowy. Do wyliczonej należności Sprzedawca doliczy podatek VAT według obowiązującej stawki.”

„Faktury rozliczeniowe wystawiane będą na koniec okresu rozliczeniowego  w terminie
do 14 dni od otrzymania przez Wykonawcę danych pomiarowo-rozliczeniowych 
od operatora systemu dystrybucyjnego.”

Wykonawca wystawia faktury VAT za sprzedaż energii elektrycznej na podstawie danych pomiarowo-rozliczeniowych otrzymywanych od Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Jednocześnie informujemy, że Wykonawca nie ma dostępu do wskazań układu pomiarowo-rozliczeniowego.

Odp. 7

Zamawiający nie widzi potrzeby zmiany zapisu na powyżej  proponowany w § 5 ust. 3 i 6 załącznika nr 7 do SIWZ.


Zapytanie nr 8:

Dotyczy § 7 ust. 8 podust. 2

Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację przedmiotowego zapisu na następujący: „Przez Wykonawcę w razie zalegania przez Zamawiającego z zapłatą należności z tytułu umowy za okres co najmniej jednego miesiąca”.

Wnosimy tym samym o usunięcie zapisu o dodatkowym 30-dniowym terminie do zapłaty. Wykonawca informuje, że zapis jest niezgodny z art. 6b.1 ustawy prawo energetyczne z 10 kwietnia 1997 r.

Odp.8

§ 7 ust. 8 pkt 2 zał. nr  7 do SIWZ otrzymuje brzmienie: „Przez Wykonawcę w razie zalegania przez Zamawiającego z zapłatą należności z tytułu umowy za okres co najmniej jednego miesiąca”.