Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Zamówienie nr DGAc.272.5.2015 - Pytania i odpowiedzi 14.10.2015

Spis treści

Opole, dnia 14 października 2015 r.

DGAc.272.5.2015

Wszyscy, którzy pobrali siwz

dot. zamówienia publicznego nr DGAc.272.5.2015 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zakup energii elektrycznej na 2016 rok dla Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Opolu.

 


Pytanie 1

W rozdz. 13 pkt 1 Zamawiający wskazuje, iż „Punktacja będzie liczona dla każdego zadania z osobna, zatem dla realizacji każdego z nich zostanie wybrana oferta najkorzystniejsza”. W związku z tym, że zamawiający w Ogłoszeniu nie przewidział podziału zamówienia na części, Wykonawca wnosi o usunięcie z SIWZ ww. zapisu i określenia, iż  „Punktacja będzie liczona dla całości zamówienia”.

Odp. 1

W rozdz. 13 pkt 1, Zamawiający wnosi zapis iż „Punktacja będzie liczona dla całości zamówienia”.


Pytanie 2

Zwracamy się z prośbą o dostosowanie zapisów SIWZ (rozdz. 14 pkt 2 ) oraz Formularza cenowego  do zapisów §6 ust. 1 umowy poprzez określenie, iż termin płatności wynosi 21 dni od daty wystawienia Zamawiającemu faktury VAT.

Odp. 2

Zamawiający w SIWZ oraz formularzu cenowym wnosi zapis: „Termin płatności 21 dni od daty prawidłowo wystawionej Zamawiającemu faktury VAT”.


Pytanie 3

Rodz. 14 pkt 4 tiret 4 – wskazujemy, że przedmiotowy zapis jest nieprecyzyjny, a ponadto dopuszcza zmiany wyłącznie na korzyść Zamawiającego, pomijając interesy Wykonawcy. Natomiast w odniesieniu do zmiany sposobu płatności informujemy, że faktury są wysyłane listem zwykłym z terminem płatności określonym w umowie. W związku z powyższym, prosimy o usunięcie ww. zapisu  lub o dodanie, iż wprowadzenie przedmiotowych zmian jest możliwe za zgodą Wykonawcy.

Odp. 3

Zamawiający  usuwa zapis w SIWZ Rozdz. 14 pkt 4 tiret 4.


Pytanie 4

Zał. nr 7 do SIWZ – wzór umowy - §10 lit. h) oraz Rozdz. 14 pkt 4 tiret 1 SIWZ – z uwagi na brak informacji o mogącej wystąpić, w trakcie realizacji umowy, ustawowej zmianie przepisów prawa wprowadzających nowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie zapisu o następującej treści: „..a takżezmiany ogólnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności zmiany Ustawy Prawo Energetyczne, ustawy o efektywności energetycznej lub przepisów wykonawczych wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikaty dotyczące efektywności energetycznej. Ceny energii elektrycznej zostają powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, bez konieczności sporządzenia aneksu do umowy”.

Jednocześnie prosimy o zmodyfikowanie §5 ust. 2 w następujący sposób: „Cena jednostkowa określona w ust. 1 nie ulegnie zmianie w okresie obowiązywania umowy, z zastrzeżeniem §10 lit. h”.

Odp. 4

W zał. nr 7 do SIWZ – wzór umowy - §10 lit. h) oraz Rozdz. 14 pkt 4 tiret 1 SIWZ, zawiający dodaje zapis: „..a także zmiany ogólnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności zmiany Ustawy Prawo Energetyczne, ustawy o efektywności energetycznej lub przepisów wykonawczych wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikaty dotyczące efektywności energetycznej. Ceny energii elektrycznej zostają powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, bez konieczności sporządzenia aneksu do umowy”.

Zamawiający w § 5 ust. 2 załącznika nr 7 do SIWZ (umowa) wnosi zapis: zamiast „Cena jednostkowa określona w ust. 1 nie ulegnie zmianie w okresie obowiązywania umowy” na

„Cena jednostkowa określona w ust. 1 nie ulegnie zmianie w okresie obowiązywania umowy, za wyjątkiem ustawowej zmiany stawki podatku lub podatku akcyzowego”.


Pytanie 5

Zwracamy się z zapytaniem czy zamawiający przekaże niezbędne dane w wersji elektronicznej Excel oraz dokumenty do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy najpóźniej w dniu podpisania umowy? Dokument zawierający niezbędne dane stanowić będą również załącznik do umowy. Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy:

  1. danych dla każdego punktu poboru
    1. - nazwa i adres firmy
    2. - opis punktu poboru
    3. - adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina)
    4. - grupa taryfowa (obecna i nowa)
    5. - planowane roczne zużycie energii
    6. - numer licznika
    7. - Operator Systemu Dystrybucyjnego
    8. - nazwa dotychczasowego Sprzedawcy
    9. - numer aktualnie obowiązującej umowy
    10. - data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy
    11. - numer ewidencyjny PPE
    12. - czy jest to pierwsza czy kolejna zmiana sprzedawcy
  2. dokumentów dla każdej jednostki objętej postępowaniem:
    1. - pełnomocnictwo do zgłoszenia umowy
    2. - dokument nadania numeru NIP
    3. - dokument nadania numeru Regon
    4. - KRS lub inny dokument na podstawie którego działa jednostka
    5. - dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa.

Odp. 5

Tak w formie WORD – wszystkie dane niezbędne zostaną przekazane w odpowiednim czasie firmie, która wygra przetarg.


Pyt. 6

Czy Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do zgłoszenia w imieniu Zamawiającego zawartej umowy sprzedaży energii do OSD oraz wykonania czynności niezbędnych do przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy u OSD wg wzoru stosowanego powszechnie przez Wykonawcę?

Odp. 6

Tak.


Pytanie 7

Koto jest Operatorem Systemu Dystrybucyjnego dla poszczególnych punktów poboru energii?

Odp. 7

Dla wszystkich punktów poboru energii dystrybutorem jest TAURON Dystrybucja S.A., Oddział w Opolu.


Pytanie 8

Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie następujących informacji:

  1. Czy Zamawiający posiada aktualnie umowy kompleksowe czy rozdzielone na umowę sprzedaży energii elektrycznej i umowę na świadczenie usług dystrybucji oraz czy procedura zmiany sprzedawcy będzie przeprowadzana po raz pierwszy?
  2. Czy umowy dystrybucyjne (jeśli zamawiający posiada rozdzielone umowy) zawarte są na czas określony czy nieokreślony?
  3. Kto jest dotychczasowym sprzedawcą energii elektrycznej? Jaki jest okres wypowiedzenia obowiązujących umów kompleksowych/umów sprzedaży energii elektrycznej, oraz czy Zamawiający samodzielnie wypowie obowiązujące umowy w terminach pozwalających na skuteczne przeprowadzenie procesu zmiany sprzedawcy czy też upoważni do tej czynności Wykonawcę?
  4. Czy Zamawiający samodzielnie zawrze umowę o świadczenie usług dystrybucji w przypadku punktów poboru, dla których obowiązywały dotychczas umowy kompleksowe?
  5. Czy Zamawiający ma zawarte umowy/aneksy w ramach akcji promocyjnych lojalnościowych, które uniemożliwiają zawarcie umowy sprzedażowej w terminach przewidzianych w SIWZ? Jeżeli tak – jakie są terminy wypowiedzeń umów/aneksów w ramach akcji promocyjnych/programów lojalnościowych? 

Odp. 8

  1. Zamawiający posiada aktualnie umowy rozdzielone na umowę sprzedaży energii elektrycznej                    i umowy na świadczenie usług dystrybucji. Procedura sprzedawcy będzie przeprowadzona po raz drugi.
  2. na czas określony, tj. do 31.12.2015 r.
  3. dotychczasowy sprzedawca to PKP ENERGETYKA S.A. – umowa na czas określony, tj. do 31.12.2015 r.
  4. Zamawiający nie posiada umów kompleksowych.
  5. Nie.

Pytanie 9

Czy Zamawiający dopuści zawarcie umowy droga korespondencyjną?

Odp. 9

Tak.