Treści powiązane
Zamówienie nr DGAc.272.5.2015
- Szczegóły
- Poprawiono: środa, 14 październik 2015
- Opublikowano: czwartek, 08 październik 2015
Spis treści
Zamówienie publiczne nr DGAc.272.5.2015 na „Zakup energii elektrycznej na 2016 r. dla Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Opolu.”
Dokumenty do pobrania: | |
SIWZ
|
|
Załącznik nr 1 formularz cenowy Załącznik nr 2 formularz ofertowy Załącznik nr 3 oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – zgodne z art. 22 ust 1 Załącznik nr 4 oświadczenie z art. 24 ust. 1 ustawy Załącznik nr 4a oświadczenie Załącznik nr 5 wykaz dostaw Załącznik nr 6 lista podmiotów należąca do tej samej grupy kapitałowej Załącznik nr 7 wzór umowy |
|
Opole, dnia 14 października 2015 r.
DGAc.272.5.2015
Wszyscy, którzy pobrali siwz
dot. zamówienia publicznego nr DGAc.272.5.2015 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zakup energii elektrycznej na 2016 rok dla Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Opolu.
Zapytanie nr 1:
Dotyczy procedury zmiany sprzedawcy
Czy Zamawiający przekaże Wykonawcy do dnia podpisania umowy, niezbędne do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy, dane i dokumenty z jednostek objętych postępowaniem przetargowym w wersji elektronicznej (Word, Excel). Wykonawca będzie potrzebował następujących:
a) danych:
- adres siedziby i adres korespondencyjny danej jednostki
- numer NIP
- numer REGON
- adres punktu poboru – (miejscowość, ulica, kod pocztowy)
- przeznaczenie punktu poboru
- grupa taryfowa
- kod PPE
- roczny wolumen energii elektrycznej
- numer licznika
- numer aktualnie obowiązującej umowy
- numer ewidencyjny w systemie bilingowym dotychczasowego Sprzedawcy
b) dokumentów:
- pełnomocnictwo
- dokument nadania numeru NIP
- dokument nadania numeru REGON
- KRS lub inny dokument na podstawie którego działa dana jednostka
- dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa
- numer rachunku bankowego.
Odp. 1
Tak – wszystkie niezbędne dane zostaną przekazane w odpowiednim czasie firmie, która wygra przetarg.
Zapytanie nr 2:
Dotyczy ofert promocyjnych:
Czy Zamawiający do obecnie obowiązujących umów przyjął oferty promocyjne lub lojalizacyjne? W przypadku gdy Zamawiający korzysta z takich promocji to czy okres ich obowiązywania nie koliduje z terminem realizacji przedmiotu zamówienia?
Odp. 2
Nie.
Zapytanie nr 3:
Dotyczy pkt. 2 rozdziału XIV SIWZ oraz § 6 ust. 1 załącznika nr 7 do SIWZ
Wykonawca zwraca się z prośbą o ujednolicenie zapisów SIWZ dotyczących terminu płatności. W rozdziale XIV SIWZ Zamawiający zobowiązuje się regulowania należności wynikających z faktur w terminie 14 dni od daty doręczenia prawidłowo wystawionej faktury VAT, z kolei w § 6 ust. 1 wzoru umowy wskazano na 21 dniowy termin płatności od daty wystawienia Zamawiającemu faktury VAT.
Wykonawca pragnie ponadto zauważyć, że uzależnienie terminu płatności od daty otrzymania faktury będzie rodziło wiele trudności w rozliczeniach, ponieważ Wykonawca
nie będzie posiadał informacji o tym, kiedy Zamawiający otrzymał fakturę a co za tym idzie nie będzie mógł określić poprawnie terminu płatności. Ponadto systemy bilingowe automatycznie określają termin płatności od daty wystawienia faktury
Odp. 3
W rozdziale XIV SIWZ pkt 2 wnosi się zapis: zamiast „Termin płatności-14 dni od daty doręczenia prawidłowo wystawionej faktury VAT” na „Termin płatności 21 dni od daty prawidłowo wystawionej Zamawiającemu faktury VAT”.
Zapytanie nr 4:
Dotyczy pkt. 3 rozdziału XIV SIWZ
Czy Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy drogą korespondencyjną?
Odp. 4
Tak.
Zapytanie nr 5:
Dotyczy § 2 ust. 3 załącznika nr 7 do SIWZ
Wykonawca wnosi o dodanie do SIWZ i projektu umowy zapisu o tym, że Zamawiający może dodawać nowe PPE oraz zmieniać grupy taryfowe jedynie w obrębie tych grup taryfowych, które są wymienione w SIWZ i załącznikach oraz będą wycenione w ofercie. Wprowadzenie do umowy nowych punktów poboru z innymi grupami taryfowymi niż określonymi w SIWZ oraz ofercie Wykonawcy spowoduje zmianę przedmiotu zamówienia, co jest niezgodne z ustawą Prawo zamówień publicznych.
Odp.5
Zamawiający oświadcza, iż w czasie trwania umowy nie będzie wprowadzał nowych grup taryfowych niż określone w SIWZ.
Zapytanie nr 6:
Dotyczy § 5 ust. 2 załącznika nr 7 do SIWZ
Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację przedmiotowego zapisu na następujący: „Cena jednostkowa określona w ust. 1 nie ulegnie zmianie w okresie obowiązywania umowy, za wyjątkiem ustawowej zmiany stawki podatku lub podatku akcyzowego”.
W § 10 lit. h Zamawiający dopuszcza zmianę cenę w przypadku zmiany stawki podatku VAT lub podatku akcyzowego. Zapisy SIWZ są tym samym niespójne.
Odp. 6
Zamawiający w § 5 ust. 2 załącznika nr 7 do SIWZ (umowa) wnosi zapis: zamiast „Cena jednostkowa określona w ust. 1 nie ulegnie zmianie w okresie obowiązywania umowy” na
„Cena jednostkowa określona w ust. 1 nie ulegnie zmianie w okresie obowiązywania umowy, za wyjątkiem ustawowej zmiany stawki podatku lub podatku akcyzowego”.
Zapytanie nr 7:
Dotyczy § 5 ust. 3 i 6 załącznika nr 7 do SIWZ
Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację przedmiotowych zapisów na następujące: „Należność Sprzedawcy za zużytą energię elektryczną w okresach rozliczeniowych obliczana będzie indywidualnie jako iloczyn ilości sprzedanej energii elektrycznej ustalonej na podstawie danych pomiarowo-rozliczeniowych i ceny jednostkowej energii elektrycznej określonej w § 5 ust. 1 umowy. Do wyliczonej należności Sprzedawca doliczy podatek VAT według obowiązującej stawki.”
„Faktury rozliczeniowe wystawiane będą na koniec okresu rozliczeniowego w terminie
do 14 dni od otrzymania przez Wykonawcę danych pomiarowo-rozliczeniowych
od operatora systemu dystrybucyjnego.”
Wykonawca wystawia faktury VAT za sprzedaż energii elektrycznej na podstawie danych pomiarowo-rozliczeniowych otrzymywanych od Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Jednocześnie informujemy, że Wykonawca nie ma dostępu do wskazań układu pomiarowo-rozliczeniowego.
Odp. 7
Zamawiający nie widzi potrzeby zmiany zapisu na powyżej proponowany w § 5 ust. 3 i 6 załącznika nr 7 do SIWZ.
Zapytanie nr 8:
Dotyczy § 7 ust. 8 podust. 2
Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację przedmiotowego zapisu na następujący: „Przez Wykonawcę w razie zalegania przez Zamawiającego z zapłatą należności z tytułu umowy za okres co najmniej jednego miesiąca”.
Wnosimy tym samym o usunięcie zapisu o dodatkowym 30-dniowym terminie do zapłaty. Wykonawca informuje, że zapis jest niezgodny z art. 6b.1 ustawy prawo energetyczne z 10 kwietnia 1997 r.
Odp.8
§ 7 ust. 8 pkt 2 zał. nr 7 do SIWZ otrzymuje brzmienie: „Przez Wykonawcę w razie zalegania przez Zamawiającego z zapłatą należności z tytułu umowy za okres co najmniej jednego miesiąca”.
Opole, dnia 14 października 2015 r.
DGAc.272.5.2015
Wszyscy, którzy pobrali siwz
dot. zamówienia publicznego nr DGAc.272.5.2015 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zakup energii elektrycznej na 2016 rok dla Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Opolu.
Pytanie 1
W rozdz. 13 pkt 1 Zamawiający wskazuje, iż „Punktacja będzie liczona dla każdego zadania z osobna, zatem dla realizacji każdego z nich zostanie wybrana oferta najkorzystniejsza”. W związku z tym, że zamawiający w Ogłoszeniu nie przewidział podziału zamówienia na części, Wykonawca wnosi o usunięcie z SIWZ ww. zapisu i określenia, iż „Punktacja będzie liczona dla całości zamówienia”.
Odp. 1
W rozdz. 13 pkt 1, Zamawiający wnosi zapis iż „Punktacja będzie liczona dla całości zamówienia”.
Pytanie 2
Zwracamy się z prośbą o dostosowanie zapisów SIWZ (rozdz. 14 pkt 2 ) oraz Formularza cenowego do zapisów §6 ust. 1 umowy poprzez określenie, iż termin płatności wynosi 21 dni od daty wystawienia Zamawiającemu faktury VAT.
Odp. 2
Zamawiający w SIWZ oraz formularzu cenowym wnosi zapis: „Termin płatności 21 dni od daty prawidłowo wystawionej Zamawiającemu faktury VAT”.
Pytanie 3
Rodz. 14 pkt 4 tiret 4 – wskazujemy, że przedmiotowy zapis jest nieprecyzyjny, a ponadto dopuszcza zmiany wyłącznie na korzyść Zamawiającego, pomijając interesy Wykonawcy. Natomiast w odniesieniu do zmiany sposobu płatności informujemy, że faktury są wysyłane listem zwykłym z terminem płatności określonym w umowie. W związku z powyższym, prosimy o usunięcie ww. zapisu lub o dodanie, iż wprowadzenie przedmiotowych zmian jest możliwe za zgodą Wykonawcy.
Odp. 3
Zamawiający usuwa zapis w SIWZ Rozdz. 14 pkt 4 tiret 4.
Pytanie 4
Zał. nr 7 do SIWZ – wzór umowy - §10 lit. h) oraz Rozdz. 14 pkt 4 tiret 1 SIWZ – z uwagi na brak informacji o mogącej wystąpić, w trakcie realizacji umowy, ustawowej zmianie przepisów prawa wprowadzających nowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie zapisu o następującej treści: „..a takżezmiany ogólnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności zmiany Ustawy Prawo Energetyczne, ustawy o efektywności energetycznej lub przepisów wykonawczych wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikaty dotyczące efektywności energetycznej. Ceny energii elektrycznej zostają powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, bez konieczności sporządzenia aneksu do umowy”.
Jednocześnie prosimy o zmodyfikowanie §5 ust. 2 w następujący sposób: „Cena jednostkowa określona w ust. 1 nie ulegnie zmianie w okresie obowiązywania umowy, z zastrzeżeniem §10 lit. h”.
Odp. 4
W zał. nr 7 do SIWZ – wzór umowy - §10 lit. h) oraz Rozdz. 14 pkt 4 tiret 1 SIWZ, zawiający dodaje zapis: „..a także zmiany ogólnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności zmiany Ustawy Prawo Energetyczne, ustawy o efektywności energetycznej lub przepisów wykonawczych wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikaty dotyczące efektywności energetycznej. Ceny energii elektrycznej zostają powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, bez konieczności sporządzenia aneksu do umowy”.
Zamawiający w § 5 ust. 2 załącznika nr 7 do SIWZ (umowa) wnosi zapis: zamiast „Cena jednostkowa określona w ust. 1 nie ulegnie zmianie w okresie obowiązywania umowy” na
„Cena jednostkowa określona w ust. 1 nie ulegnie zmianie w okresie obowiązywania umowy, za wyjątkiem ustawowej zmiany stawki podatku lub podatku akcyzowego”.
Pytanie 5
Zwracamy się z zapytaniem czy zamawiający przekaże niezbędne dane w wersji elektronicznej Excel oraz dokumenty do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy najpóźniej w dniu podpisania umowy? Dokument zawierający niezbędne dane stanowić będą również załącznik do umowy. Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy:
- danych dla każdego punktu poboru
- - nazwa i adres firmy
- - opis punktu poboru
- - adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina)
- - grupa taryfowa (obecna i nowa)
- - planowane roczne zużycie energii
- - numer licznika
- - Operator Systemu Dystrybucyjnego
- - nazwa dotychczasowego Sprzedawcy
- - numer aktualnie obowiązującej umowy
- - data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy
- - numer ewidencyjny PPE
- - czy jest to pierwsza czy kolejna zmiana sprzedawcy
- dokumentów dla każdej jednostki objętej postępowaniem:
- - pełnomocnictwo do zgłoszenia umowy
- - dokument nadania numeru NIP
- - dokument nadania numeru Regon
- - KRS lub inny dokument na podstawie którego działa jednostka
- - dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa.
Odp. 5
Tak w formie WORD – wszystkie dane niezbędne zostaną przekazane w odpowiednim czasie firmie, która wygra przetarg.
Pyt. 6
Czy Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do zgłoszenia w imieniu Zamawiającego zawartej umowy sprzedaży energii do OSD oraz wykonania czynności niezbędnych do przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy u OSD wg wzoru stosowanego powszechnie przez Wykonawcę?
Odp. 6
Tak.
Pytanie 7
Koto jest Operatorem Systemu Dystrybucyjnego dla poszczególnych punktów poboru energii?
Odp. 7
Dla wszystkich punktów poboru energii dystrybutorem jest TAURON Dystrybucja S.A., Oddział w Opolu.
Pytanie 8
Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie następujących informacji:
- Czy Zamawiający posiada aktualnie umowy kompleksowe czy rozdzielone na umowę sprzedaży energii elektrycznej i umowę na świadczenie usług dystrybucji oraz czy procedura zmiany sprzedawcy będzie przeprowadzana po raz pierwszy?
- Czy umowy dystrybucyjne (jeśli zamawiający posiada rozdzielone umowy) zawarte są na czas określony czy nieokreślony?
- Kto jest dotychczasowym sprzedawcą energii elektrycznej? Jaki jest okres wypowiedzenia obowiązujących umów kompleksowych/umów sprzedaży energii elektrycznej, oraz czy Zamawiający samodzielnie wypowie obowiązujące umowy w terminach pozwalających na skuteczne przeprowadzenie procesu zmiany sprzedawcy czy też upoważni do tej czynności Wykonawcę?
- Czy Zamawiający samodzielnie zawrze umowę o świadczenie usług dystrybucji w przypadku punktów poboru, dla których obowiązywały dotychczas umowy kompleksowe?
- Czy Zamawiający ma zawarte umowy/aneksy w ramach akcji promocyjnych lojalnościowych, które uniemożliwiają zawarcie umowy sprzedażowej w terminach przewidzianych w SIWZ? Jeżeli tak – jakie są terminy wypowiedzeń umów/aneksów w ramach akcji promocyjnych/programów lojalnościowych?
Odp. 8
- Zamawiający posiada aktualnie umowy rozdzielone na umowę sprzedaży energii elektrycznej i umowy na świadczenie usług dystrybucji. Procedura sprzedawcy będzie przeprowadzona po raz drugi.
- na czas określony, tj. do 31.12.2015 r.
- dotychczasowy sprzedawca to PKP ENERGETYKA S.A. – umowa na czas określony, tj. do 31.12.2015 r.
- Zamawiający nie posiada umów kompleksowych.
- Nie.
Pytanie 9
Czy Zamawiający dopuści zawarcie umowy droga korespondencyjną?
Odp. 9
Tak.