Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Zamówienie nr DGAc.272.5.2015

Poprawiono: środa, 14 październik 2015
Opublikowano: czwartek, 08 październik 2015

Zamówienie publiczne nr DGAc.272.5.2015 na „Zakup energii elektrycznej na 2016 r. dla Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Opolu.”

Dokumenty do pobrania:
SIWZ
Dokument w formacie Acrobat Reader (PDF)
rozmiar 217 kB

Załącznik nr 1

formularz cenowy

Załącznik nr 2

formularz ofertowy

Załącznik nr 3

oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – zgodne z art. 22 ust 1

Załącznik nr 4

oświadczenie z art. 24 ust. 1 ustawy

Załącznik nr 4a

oświadczenie

Załącznik nr 5

wykaz dostaw

Załącznik nr 6

lista podmiotów należąca do tej samej grupy kapitałowej

Załącznik nr 7

wzór umowy

Dokumenty w formacie Acrobat Reader (PDF)
Plik ZIP, rozmiar 473 kB
Dokumenty w formacie MS Word (DOC)
Plik ZIP, rozmiar 280 kB

Opole, dnia 14 października 2015 r.

DGAc.272.5.2015

Wszyscy, którzy pobrali siwz

dot. zamówienia publicznego nr DGAc.272.5.2015 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zakup energii elektrycznej na 2016 rok dla Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Opolu.

 


Zapytanie nr 1:

Dotyczy procedury zmiany sprzedawcy

Czy Zamawiający przekaże Wykonawcy do dnia podpisania umowy, niezbędne do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy, dane i dokumenty z jednostek objętych postępowaniem przetargowym w wersji elektronicznej (Word, Excel). Wykonawca będzie potrzebował następujących:

a) danych:

- adres siedziby i adres korespondencyjny danej jednostki

- numer NIP

- numer REGON

- adres punktu poboru – (miejscowość, ulica, kod pocztowy)

- przeznaczenie punktu poboru

- grupa taryfowa

- kod PPE

- roczny wolumen energii elektrycznej

- numer licznika

- numer aktualnie obowiązującej umowy

- numer ewidencyjny w systemie bilingowym  dotychczasowego Sprzedawcy

b) dokumentów:

- pełnomocnictwo

- dokument nadania numeru NIP

- dokument nadania numeru REGON

- KRS lub inny dokument na podstawie którego działa dana jednostka

- dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa

- numer rachunku bankowego.

Odp. 1

Tak – wszystkie niezbędne dane zostaną przekazane w odpowiednim czasie firmie, która wygra przetarg.


Zapytanie nr 2:

Dotyczy ofert promocyjnych:

Czy Zamawiający do obecnie obowiązujących umów przyjął oferty promocyjne lub lojalizacyjne? W przypadku gdy Zamawiający korzysta z takich promocji to czy okres ich obowiązywania nie koliduje z terminem realizacji przedmiotu zamówienia?

Odp. 2

Nie.


Zapytanie nr 3:

Dotyczy pkt. 2 rozdziału XIV SIWZ oraz § 6 ust. 1 załącznika nr 7 do SIWZ

Wykonawca zwraca się z prośbą o ujednolicenie zapisów SIWZ dotyczących terminu płatności. W rozdziale XIV SIWZ Zamawiający zobowiązuje się regulowania należności wynikających z faktur w terminie 14 dni od daty doręczenia prawidłowo wystawionej faktury VAT, z kolei w § 6 ust. 1 wzoru umowy wskazano na 21 dniowy termin płatności od daty wystawienia Zamawiającemu faktury VAT.

Wykonawca pragnie ponadto zauważyć, że uzależnienie terminu płatności od daty otrzymania faktury będzie rodziło wiele trudności w rozliczeniach, ponieważ Wykonawca
nie będzie posiadał informacji o tym, kiedy Zamawiający otrzymał fakturę a co za tym idzie nie będzie mógł określić poprawnie terminu płatności. Ponadto systemy bilingowe automatycznie określają termin płatności od daty wystawienia faktury

Odp. 3

W rozdziale XIV SIWZ pkt 2 wnosi się zapis: zamiast „Termin płatności-14 dni od daty doręczenia prawidłowo wystawionej faktury VAT” na „Termin płatności 21 dni od daty prawidłowo wystawionej Zamawiającemu faktury VAT”.


Zapytanie nr 4:

Dotyczy pkt. 3 rozdziału XIV SIWZ

Czy Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy drogą korespondencyjną?

Odp. 4

Tak.


Zapytanie nr 5:

Dotyczy § 2 ust. 3 załącznika nr 7 do SIWZ

Wykonawca wnosi o dodanie do SIWZ i projektu umowy zapisu o tym, że Zamawiający może dodawać nowe PPE oraz zmieniać grupy taryfowe jedynie w obrębie tych grup taryfowych, które są wymienione w SIWZ i załącznikach oraz będą wycenione w ofercie. Wprowadzenie do umowy nowych punktów poboru z innymi grupami taryfowymi niż określonymi w SIWZ oraz ofercie Wykonawcy spowoduje zmianę przedmiotu zamówienia, co jest niezgodne z ustawą Prawo zamówień publicznych.

Odp.5

Zamawiający oświadcza, iż w czasie trwania umowy nie będzie wprowadzał nowych grup taryfowych niż określone w SIWZ.


Zapytanie nr 6:

Dotyczy § 5 ust. 2 załącznika nr 7 do SIWZ

Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację przedmiotowego zapisu na następujący: „Cena jednostkowa określona w ust. 1 nie ulegnie zmianie w okresie obowiązywania umowy, za wyjątkiem ustawowej zmiany stawki podatku lub podatku akcyzowego”.

W § 10 lit. h Zamawiający dopuszcza zmianę cenę w przypadku zmiany stawki podatku VAT lub podatku akcyzowego. Zapisy SIWZ są tym samym niespójne.

Odp. 6

Zamawiający w § 5 ust. 2 załącznika nr 7 do SIWZ (umowa) wnosi zapis: zamiast „Cena jednostkowa określona w ust. 1 nie ulegnie zmianie w okresie obowiązywania umowy” na

„Cena jednostkowa określona w ust. 1 nie ulegnie zmianie w okresie obowiązywania umowy, za wyjątkiem ustawowej zmiany stawki podatku lub podatku akcyzowego”.


Zapytanie nr 7:

Dotyczy § 5 ust. 3 i 6 załącznika nr 7 do SIWZ

Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację przedmiotowych zapisów na następujące: „Należność Sprzedawcy za zużytą energię elektryczną w okresach rozliczeniowych obliczana będzie indywidualnie jako iloczyn ilości sprzedanej energii elektrycznej ustalonej na podstawie danych pomiarowo-rozliczeniowych i ceny jednostkowej energii elektrycznej określonej w § 5 ust. 1 umowy. Do wyliczonej należności Sprzedawca doliczy podatek VAT według obowiązującej stawki.”

„Faktury rozliczeniowe wystawiane będą na koniec okresu rozliczeniowego  w terminie
do 14 dni od otrzymania przez Wykonawcę danych pomiarowo-rozliczeniowych 
od operatora systemu dystrybucyjnego.”

Wykonawca wystawia faktury VAT za sprzedaż energii elektrycznej na podstawie danych pomiarowo-rozliczeniowych otrzymywanych od Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Jednocześnie informujemy, że Wykonawca nie ma dostępu do wskazań układu pomiarowo-rozliczeniowego.

Odp. 7

Zamawiający nie widzi potrzeby zmiany zapisu na powyżej  proponowany w § 5 ust. 3 i 6 załącznika nr 7 do SIWZ.


Zapytanie nr 8:

Dotyczy § 7 ust. 8 podust. 2

Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację przedmiotowego zapisu na następujący: „Przez Wykonawcę w razie zalegania przez Zamawiającego z zapłatą należności z tytułu umowy za okres co najmniej jednego miesiąca”.

Wnosimy tym samym o usunięcie zapisu o dodatkowym 30-dniowym terminie do zapłaty. Wykonawca informuje, że zapis jest niezgodny z art. 6b.1 ustawy prawo energetyczne z 10 kwietnia 1997 r.

Odp.8

§ 7 ust. 8 pkt 2 zał. nr  7 do SIWZ otrzymuje brzmienie: „Przez Wykonawcę w razie zalegania przez Zamawiającego z zapłatą należności z tytułu umowy za okres co najmniej jednego miesiąca”.


Opole, dnia 14 października 2015 r.

DGAc.272.5.2015

Wszyscy, którzy pobrali siwz

dot. zamówienia publicznego nr DGAc.272.5.2015 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zakup energii elektrycznej na 2016 rok dla Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Opolu.

 


Pytanie 1

W rozdz. 13 pkt 1 Zamawiający wskazuje, iż „Punktacja będzie liczona dla każdego zadania z osobna, zatem dla realizacji każdego z nich zostanie wybrana oferta najkorzystniejsza”. W związku z tym, że zamawiający w Ogłoszeniu nie przewidział podziału zamówienia na części, Wykonawca wnosi o usunięcie z SIWZ ww. zapisu i określenia, iż  „Punktacja będzie liczona dla całości zamówienia”.

Odp. 1

W rozdz. 13 pkt 1, Zamawiający wnosi zapis iż „Punktacja będzie liczona dla całości zamówienia”.


Pytanie 2

Zwracamy się z prośbą o dostosowanie zapisów SIWZ (rozdz. 14 pkt 2 ) oraz Formularza cenowego  do zapisów §6 ust. 1 umowy poprzez określenie, iż termin płatności wynosi 21 dni od daty wystawienia Zamawiającemu faktury VAT.

Odp. 2

Zamawiający w SIWZ oraz formularzu cenowym wnosi zapis: „Termin płatności 21 dni od daty prawidłowo wystawionej Zamawiającemu faktury VAT”.


Pytanie 3

Rodz. 14 pkt 4 tiret 4 – wskazujemy, że przedmiotowy zapis jest nieprecyzyjny, a ponadto dopuszcza zmiany wyłącznie na korzyść Zamawiającego, pomijając interesy Wykonawcy. Natomiast w odniesieniu do zmiany sposobu płatności informujemy, że faktury są wysyłane listem zwykłym z terminem płatności określonym w umowie. W związku z powyższym, prosimy o usunięcie ww. zapisu  lub o dodanie, iż wprowadzenie przedmiotowych zmian jest możliwe za zgodą Wykonawcy.

Odp. 3

Zamawiający  usuwa zapis w SIWZ Rozdz. 14 pkt 4 tiret 4.


Pytanie 4

Zał. nr 7 do SIWZ – wzór umowy - §10 lit. h) oraz Rozdz. 14 pkt 4 tiret 1 SIWZ – z uwagi na brak informacji o mogącej wystąpić, w trakcie realizacji umowy, ustawowej zmianie przepisów prawa wprowadzających nowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie zapisu o następującej treści: „..a takżezmiany ogólnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności zmiany Ustawy Prawo Energetyczne, ustawy o efektywności energetycznej lub przepisów wykonawczych wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikaty dotyczące efektywności energetycznej. Ceny energii elektrycznej zostają powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, bez konieczności sporządzenia aneksu do umowy”.

Jednocześnie prosimy o zmodyfikowanie §5 ust. 2 w następujący sposób: „Cena jednostkowa określona w ust. 1 nie ulegnie zmianie w okresie obowiązywania umowy, z zastrzeżeniem §10 lit. h”.

Odp. 4

W zał. nr 7 do SIWZ – wzór umowy - §10 lit. h) oraz Rozdz. 14 pkt 4 tiret 1 SIWZ, zawiający dodaje zapis: „..a także zmiany ogólnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności zmiany Ustawy Prawo Energetyczne, ustawy o efektywności energetycznej lub przepisów wykonawczych wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikaty dotyczące efektywności energetycznej. Ceny energii elektrycznej zostają powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, bez konieczności sporządzenia aneksu do umowy”.

Zamawiający w § 5 ust. 2 załącznika nr 7 do SIWZ (umowa) wnosi zapis: zamiast „Cena jednostkowa określona w ust. 1 nie ulegnie zmianie w okresie obowiązywania umowy” na

„Cena jednostkowa określona w ust. 1 nie ulegnie zmianie w okresie obowiązywania umowy, za wyjątkiem ustawowej zmiany stawki podatku lub podatku akcyzowego”.


Pytanie 5

Zwracamy się z zapytaniem czy zamawiający przekaże niezbędne dane w wersji elektronicznej Excel oraz dokumenty do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy najpóźniej w dniu podpisania umowy? Dokument zawierający niezbędne dane stanowić będą również załącznik do umowy. Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy:

  1. danych dla każdego punktu poboru
    1. - nazwa i adres firmy
    2. - opis punktu poboru
    3. - adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina)
    4. - grupa taryfowa (obecna i nowa)
    5. - planowane roczne zużycie energii
    6. - numer licznika
    7. - Operator Systemu Dystrybucyjnego
    8. - nazwa dotychczasowego Sprzedawcy
    9. - numer aktualnie obowiązującej umowy
    10. - data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy
    11. - numer ewidencyjny PPE
    12. - czy jest to pierwsza czy kolejna zmiana sprzedawcy
  2. dokumentów dla każdej jednostki objętej postępowaniem:
    1. - pełnomocnictwo do zgłoszenia umowy
    2. - dokument nadania numeru NIP
    3. - dokument nadania numeru Regon
    4. - KRS lub inny dokument na podstawie którego działa jednostka
    5. - dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa.

Odp. 5

Tak w formie WORD – wszystkie dane niezbędne zostaną przekazane w odpowiednim czasie firmie, która wygra przetarg.


Pyt. 6

Czy Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do zgłoszenia w imieniu Zamawiającego zawartej umowy sprzedaży energii do OSD oraz wykonania czynności niezbędnych do przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy u OSD wg wzoru stosowanego powszechnie przez Wykonawcę?

Odp. 6

Tak.


Pytanie 7

Koto jest Operatorem Systemu Dystrybucyjnego dla poszczególnych punktów poboru energii?

Odp. 7

Dla wszystkich punktów poboru energii dystrybutorem jest TAURON Dystrybucja S.A., Oddział w Opolu.


Pytanie 8

Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie następujących informacji:

  1. Czy Zamawiający posiada aktualnie umowy kompleksowe czy rozdzielone na umowę sprzedaży energii elektrycznej i umowę na świadczenie usług dystrybucji oraz czy procedura zmiany sprzedawcy będzie przeprowadzana po raz pierwszy?
  2. Czy umowy dystrybucyjne (jeśli zamawiający posiada rozdzielone umowy) zawarte są na czas określony czy nieokreślony?
  3. Kto jest dotychczasowym sprzedawcą energii elektrycznej? Jaki jest okres wypowiedzenia obowiązujących umów kompleksowych/umów sprzedaży energii elektrycznej, oraz czy Zamawiający samodzielnie wypowie obowiązujące umowy w terminach pozwalających na skuteczne przeprowadzenie procesu zmiany sprzedawcy czy też upoważni do tej czynności Wykonawcę?
  4. Czy Zamawiający samodzielnie zawrze umowę o świadczenie usług dystrybucji w przypadku punktów poboru, dla których obowiązywały dotychczas umowy kompleksowe?
  5. Czy Zamawiający ma zawarte umowy/aneksy w ramach akcji promocyjnych lojalnościowych, które uniemożliwiają zawarcie umowy sprzedażowej w terminach przewidzianych w SIWZ? Jeżeli tak – jakie są terminy wypowiedzeń umów/aneksów w ramach akcji promocyjnych/programów lojalnościowych? 

Odp. 8

  1. Zamawiający posiada aktualnie umowy rozdzielone na umowę sprzedaży energii elektrycznej                    i umowy na świadczenie usług dystrybucji. Procedura sprzedawcy będzie przeprowadzona po raz drugi.
  2. na czas określony, tj. do 31.12.2015 r.
  3. dotychczasowy sprzedawca to PKP ENERGETYKA S.A. – umowa na czas określony, tj. do 31.12.2015 r.
  4. Zamawiający nie posiada umów kompleksowych.
  5. Nie.

Pytanie 9

Czy Zamawiający dopuści zawarcie umowy droga korespondencyjną?

Odp. 9

Tak.