Treści powiązane
Zamówienie nr DA.272.6.2016 - Pytania i odpowiedzi
- Szczegóły
- Poprawiono: środa, 16 listopad 2016
- Opublikowano: czwartek, 10 listopad 2016
Spis treści
Wykonawcy którzy pobrali Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia
dot. zamówienia publicznego nr WIW.DA.272.6.2016 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: "Zakup energii elektrycznej na 2017 rok dla Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Opolu".
Zapytanie nr 1:
Dotyczy procedury zmiany sprzedawcy
Czy Zamawiający przekaże Wykonawcy do dnia podpisania umowy, niezbędne do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy, dane i dokumenty z jednostek objętych postępowaniem przetargowym w wersji elektronicznej (Word, Excel). Wykonawca będzie potrzebował następujących:
a) danych:
- adres siedziby i adres korespondencyjny danej jednostki
- numer NIP
- numer REGON
- adres punktu poboru – (miejscowość, ulica, kod pocztowy)
- przeznaczenie punktu poboru
- grupa taryfowa
- kod PPE
- roczny wolumen energii elektrycznej
- numer licznika
- numer aktualnie obowiązującej umowy
- numer ewidencyjny w systemie bilingowym dotychczasowego Sprzedawcy
b) dokumentów:
- pełnomocnictwo
- dokument nadania numeru NIP
- dokument nadania numeru REGON
- KRS lub inny dokument na podstawie, którego działa dana jednostka
- dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa
- numer rachunku bankowego
Odp. 1
Tak, wszystkie niezbędne dane zostaną przekazane w odpowiednim czasie firmie, która wygra przetarg.
Zapytanie nr 2:
Dotyczy procedury zmiany sprzedawcy cd.
Czy wszystkie punkty poboru energii posiadają rozdzielone umowy sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji?
Odp. 2
Tak.
Zapytanie nr 3:
Dotyczy ofert promocyjnych
Czy Zamawiający do obecnie obowiązujących umów przyjął oferty promocyjne lub lojalizacyjne? W przypadku, gdy Zamawiający korzysta z takich promocji to czy okres ich obowiązywania nie koliduje z terminem realizacji przedmiotu zamówienia?
Wcześniejsze rozwiązanie umów, dla których obowiązują programy lojalnościowe lub promocje może wiązać się z koniecznością zapłaty przez Zamawiającego kar umownych za wcześniejsze rozwiązanie takich umów.
Odp. 3
Nie.
Zapytanie nr 4:
Dotyczy rozdziału XIII pkt. 4 SIWZ oraz § 6 ust. 1 załącznika nr 6 do SIWZ „Wzór umowy”
Wykonawca zwraca się z wnioskiem o zmianę przedmiotowego zapisu na następujący:
„Kryterium będzie oceniane na podstawie oświadczenia złożonego w treści FORMULARZA OFERTOWEGO – W ramach kryterium termin płatności Wykonawca określi ilość dni kalendarzowych w ciągu, których w przypadku prawidłowo wystawionej faktury licząc od daty jej wystawienia przez Wykonawcę, Zamawiający odbiorca/płatnik będzie zobligowany do jej opłacenia.”
We wzorze umowy Zamawiający jednoznacznie wskazuje, iż należności wynikające z faktur VAT będą płatne w terminie ………dni od daty wystawienia Zamawiającemu faktury VAT.
Zapisy SIWZ w obecnej formie są tym samym niespójne.
Uzależnienie terminu płatności od daty otrzymania faktury będzie ponadto rodziło wiele trudności w rozliczeniach, ponieważ Wykonawca nie będzie posiadał informacji o tym kiedy Zamawiający otrzymał fakturę a co za tym idzie nie będzie mógł określić poprawnie terminu płatności. Systemy bilingowe automatycznie określają termin płatności od daty wystawienia faktury.
Odp. 4
Zamawiający wyraża zgodę na zapis„Kryterium będzie oceniane na podstawie oświadczenia złożonego w treści FORMULARZA OFERTOWEGO – W ramach kryterium termin płatności Wykonawca określi ilość dni kalendarzowych w ciągu, których w przypadku prawidłowo wystawionej faktury licząc od daty jej wystawienia przez Wykonawcę, Zamawiający odbiorca/płatnik będzie zobligowany do jej opłacenia.”
Zapytanie nr 5:
Dotyczy § 5 ust. 1 załącznika nr 6 do SIWZ „Wzór umowy”
Wykonawca zwraca uwagę na omyłkę pisarską w przedmiotowym zapisie. Zamawiający jednoznacznie wskazuje na cenę jednostkową netto w ofercie przetargowej – 0,2120 zł/kWh.
Zwracamy się tym samym z prośbą o zmianę zapisu na następujący:
„Sprzedawana energia elektryczna będzie rozliczana według ceny jednostkowej energii elektrycznej netto określonej w ofercie przetargowej, która wynosi ……………zł/kWh.”
Odp. 5
Zamawiający wprowadza zmianę zapisu § 5 ust. 1 załącznika nr 6 do SIWZ „Wzór umowy”:
„Sprzedawana energia elektryczna będzie rozliczana według ceny jednostkowej energii elektrycznej netto określonej w ofercie przetargowej, która wynosi ……………zł/kWh.”
Zapytanie nr 6:
Dotyczy § 10 lit. a oraz b załącznika nr 6 do SIWZ „Wzór umowy”
Wykonawca zwraca się z wnioskiem o usunięcie przedmiotowych zapisów.
W ocenie Wykonawcy dopuszczalne zmiany nie mają zastosowania w postępowaniu o zamówienie publiczne na dostawę (sprzedaż) energii elektrycznej.
Wyjaśniamy, iż wycena przedmiotu zamówienia w danym postępowaniu przetargowym dokonywana jest indywidualnie w oparciu o dane przekazane przez Zamawiającego dotyczące szacowanego zużycia energii elektrycznej w podziale na poszczególne strefy rozliczeniowe w danych grupach taryfowych, okres realizacji zamówienia oraz aktualne notowania Rynku Towarowego Terminowego Towarowej Giełdy Energii. Ewentualna zmiana wynagrodzenia winna mieć zastosowanie jedynie w sytuacji ustawowej zmiany stawki podatku vat lub akcyzy.
Wykonawca ponadto, przypomina, iż przy rozdzielonych umowach sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji podmiotem odpowiedzialnych, za jakość dostarczanej energii elektrycznej jest lokalny Operator Systemu Dystrybucyjnego, z którym Zamawiający winien mieć zawarte oddzielne umowy o świadczenie usług dystrybucji.
Odp. 6
Zamawiający wyraża zgodę na usunięcie zapisów w§ 10 lit. a oraz b załącznika nr 6 do SIWZ „Wzór umowy
Zapytanie nr 7:
Dotyczy podpisania umowy
Czy Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy drogą korespondencyjną?
Odp. 7
Tak, Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy drogą korespondencyjną.