Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Zamówienie nr DA.272.6.2016 - Pytania i odpowiedzi

Spis treści

Wykonawcy którzy pobrali Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia

dot. zamówienia publicznego nr WIW.DA.272.6.2016 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: "Zakup energii elektrycznej na 2017 rok dla Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Opolu".

Zapytanie nr 1:

Dotyczy procedury zmiany sprzedawcy

Czy Zamawiający przekaże Wykonawcy do dnia podpisania umowy, niezbędne do przeprowadzenia procedury zmiany  sprzedawcy, dane i dokumenty z jednostek objętych postępowaniem przetargowym w wersji elektronicznej (Word, Excel). Wykonawca będzie potrzebował następujących:

a) danych:

- adres siedziby i adres korespondencyjny danej jednostki

- numer NIP

- numer REGON

- adres punktu poboru – (miejscowość, ulica, kod pocztowy)

- przeznaczenie punktu poboru

- grupa taryfowa

- kod PPE

- roczny wolumen energii elektrycznej

- numer licznika

- numer aktualnie obowiązującej umowy

- numer ewidencyjny w systemie bilingowym  dotychczasowego Sprzedawcy

b) dokumentów:

- pełnomocnictwo

- dokument nadania numeru NIP

- dokument nadania numeru REGON

- KRS lub inny dokument na podstawie, którego działa dana jednostka

- dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa

- numer rachunku bankowego

Odp. 1

Tak, wszystkie niezbędne dane zostaną przekazane w odpowiednim czasie firmie, która wygra przetarg.


Zapytanie nr 2:

Dotyczy procedury zmiany sprzedawcy cd.

Czy wszystkie punkty poboru energii posiadają rozdzielone umowy sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji?

Odp. 2

Tak.


Zapytanie nr 3:

Dotyczy ofert promocyjnych

Czy Zamawiający do obecnie obowiązujących umów przyjął oferty promocyjne lub lojalizacyjne? W przypadku, gdy Zamawiający korzysta z takich promocji to czy okres ich obowiązywania nie koliduje z terminem realizacji przedmiotu zamówienia?

Wcześniejsze rozwiązanie umów, dla których obowiązują programy lojalnościowe lub promocje może wiązać się z koniecznością zapłaty przez Zamawiającego kar umownych za wcześniejsze rozwiązanie takich umów.

Odp. 3

Nie.


Zapytanie nr 4:

Dotyczy rozdziału XIII pkt. 4 SIWZ oraz § 6 ust. 1 załącznika nr 6 do SIWZ „Wzór umowy”

Wykonawca zwraca się z wnioskiem o zmianę przedmiotowego zapisu na następujący:

„Kryterium będzie oceniane na podstawie oświadczenia złożonego w treści FORMULARZA OFERTOWEGO – W ramach kryterium termin płatności Wykonawca określi ilość dni kalendarzowych w ciągu, których w przypadku prawidłowo wystawionej faktury licząc od daty jej wystawienia przez Wykonawcę, Zamawiający odbiorca/płatnik będzie zobligowany do jej opłacenia.”

We wzorze umowy Zamawiający jednoznacznie wskazuje, iż należności wynikające z faktur VAT będą płatne w terminie ………dni od daty wystawienia Zamawiającemu faktury VAT.

Zapisy SIWZ w obecnej formie są tym samym niespójne.

Uzależnienie terminu płatności od daty otrzymania faktury będzie ponadto rodziło wiele trudności w rozliczeniach, ponieważ Wykonawca nie będzie posiadał informacji o tym kiedy Zamawiający otrzymał fakturę a co za tym idzie nie będzie mógł określić poprawnie terminu płatności. Systemy bilingowe automatycznie określają termin płatności od daty wystawienia faktury.

Odp. 4

Zamawiający wyraża zgodę na zapis„Kryterium będzie oceniane na podstawie oświadczenia złożonego w treści FORMULARZA OFERTOWEGO – W ramach kryterium termin płatności Wykonawca określi ilość dni kalendarzowych w ciągu, których w przypadku prawidłowo wystawionej faktury licząc od daty jej wystawienia przez Wykonawcę, Zamawiający odbiorca/płatnik będzie zobligowany do jej opłacenia.”


Zapytanie nr 5:

Dotyczy § 5 ust. 1 załącznika nr 6 do SIWZ „Wzór umowy”

Wykonawca zwraca uwagę na omyłkę pisarską w przedmiotowym zapisie. Zamawiający jednoznacznie wskazuje na cenę jednostkową netto w ofercie przetargowej – 0,2120 zł/kWh.

Zwracamy się tym samym z prośbą o zmianę zapisu na następujący:
„Sprzedawana energia elektryczna będzie rozliczana według ceny jednostkowej energii elektrycznej netto określonej w ofercie przetargowej, która wynosi ……………zł/kWh.”

Odp. 5

Zamawiający wprowadza zmianę zapisu § 5 ust. 1 załącznika nr 6 do SIWZ „Wzór umowy”:

„Sprzedawana energia elektryczna będzie rozliczana według ceny jednostkowej energii elektrycznej netto określonej w ofercie przetargowej, która wynosi ……………zł/kWh.”


Zapytanie nr 6:

Dotyczy § 10 lit. a oraz b załącznika nr 6 do SIWZ „Wzór umowy”

Wykonawca zwraca się z wnioskiem o usunięcie przedmiotowych zapisów.
W ocenie Wykonawcy dopuszczalne zmiany nie mają zastosowania w postępowaniu o zamówienie publiczne na dostawę (sprzedaż) energii elektrycznej.

Wyjaśniamy, iż wycena przedmiotu zamówienia w danym postępowaniu przetargowym dokonywana jest indywidualnie w oparciu o dane przekazane przez Zamawiającego dotyczące szacowanego zużycia energii elektrycznej w podziale na poszczególne strefy rozliczeniowe w danych grupach taryfowych, okres realizacji zamówienia oraz aktualne notowania Rynku Towarowego Terminowego Towarowej Giełdy Energii. Ewentualna zmiana wynagrodzenia winna mieć zastosowanie jedynie w sytuacji ustawowej zmiany stawki podatku vat lub akcyzy.

Wykonawca ponadto, przypomina, iż przy rozdzielonych umowach sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji podmiotem odpowiedzialnych, za jakość dostarczanej energii elektrycznej jest lokalny Operator Systemu Dystrybucyjnego, z którym Zamawiający winien mieć zawarte oddzielne umowy o świadczenie usług dystrybucji.

Odp. 6

Zamawiający wyraża zgodę na usunięcie zapisów w§ 10 lit. a oraz b załącznika nr 6 do SIWZ „Wzór umowy


Zapytanie nr 7:

Dotyczy podpisania umowy

Czy Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy drogą korespondencyjną?

Odp. 7

Tak, Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy drogą korespondencyjną.