Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Zamówienie nr DA.272.6.2016 - Pytania i odpowiedzi

Spis treści

WIW.DA.272.6.2016

Opole, 16 listopada 2016r.

Wykonawcy którzy pobrali Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia

dot. zamówienia publicznego nr WIW.DA.272.6.2016 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: "Zakup energii elektrycznej na 2017 rok dla Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Opolu".

Pytanie 1

SIWZ rozdz. III ust. 6 - Wskazując na nadrzędność przepisów podatkowych i przepisów prawa, Wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie do przedmiotowych zapisów sformułowania o  treści: "Ceny energii elektrycznej zostają powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie”.

Odp. 1

Zamawiający wnosi zapis  do siwz. rozdz. III ust. 6 zapis "Ceny energii elektrycznej zostają powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie”.


Pytanie 2

SIWZ rozdz. X ust. 1 – Zamawiający wprowadził  zapis stanowiący, iż wszelkie wymagane dokumenty, o których mowa w pkt 6, stanowią załączniki do oferty. Jednocześnie katalog dokumentów i oświadczeń potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia został podany w rozdz. VI SIWZ. Celem dbałości o prawidłowe przygotowanie dokumentacji składającej się na całość oferty Wykonawcy, prosimy o doprecyzowanie przedmiotowego zapisu.

Odp. 2

Zamawiający informuje, iż katalog dokumentów i oświadczeń potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia został podany w rozdz. VI SIWZ.


Pytanie 3

SIWZ rozdz. XIII ust. 4 – Z uwagi na zapis zawarty w Załączniku nr 1 – Formularz Cenowy - stanowiący, iż warunkami płatności jest „przelew na rachunek bankowy w terminie………….. od daty prawidłowo wystawionej Zamawiającemu faktury VAT” wskazujemy, iż  faktury VAT są wysyłane listem zwykłym, przez co Wykonawca nie jest w stanie określić, w jakim terminie  Zamawiający otrzyma fakturę, co może powodować komplikacje przy ustalaniu prawidłowego terminu płatności. Ponadto, w świetle przepisów podatkowych określenie terminu płatności na liczbę dni liczoną od dnia otrzymania faktury nie pozwala ustalić prawidłowej daty powstania obowiązku podatkowego, a to w konsekwencji naraża wykonawcę na sankcje skarbowe z tytułu nieterminowego odprowadzenia podatku VAT.Art. 19a ust. 5 pkt. 4 ppkt  a) ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2004 Nr 54 poz. 535 z późn. zm.) stanowi, iż w przypadku dostaw energii elektrycznej obowiązek  podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury. Prosimy zatem o ujednolicenie zapisów dokumentacji przetargowej poprzez zmodyfikowanie kwestionowanego zapisu do treści: „(…) licząc od daty jej wystawienia przez Wykonawcę (…)”.

Odp. 3

Zamawiający informuje, iż zmienia zapis na : „(…) licząc od daty jej wystawienia przez Wykonawcę (…)”.


Pytanie 4

Wzór umowy - § 5 ust. 1 – Mając na uwadze, iż z oczywistych względów w przedmiotowym postępowaniu określenie w postanowieniach umowy ceny jednostkowej energii elektrycznej możliwe jest jedynie po otwarciu ofert złożonych przez poszczególnych Wykonawców, prosimy o stosowną modyfikację wskazanego zapisu, poprzez usunięcie widniejącej ceny, tj. 0,2120 zł/kWh.

Odp. 4

Zamawiający informuje, iż zapis został usunięty (patrz strona www.wiw.opole.pl , zakładka – Przetargi, w informacji Pytania i odpowiedzi).


Pytanie 5

Wzór umowy - § 5 ust. 4 - Informujemy, że Wykonawca w procesie fakturowania opiera się na danych pomiarowo-rozliczeniowych przekazywanych przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego, jednak w swoim bilingu parametryzuje długość trwania okresu rozliczeniowego. W związku z powyższym prosimy o wskazanie okresu rozliczeniowego w odniesieniu do każdego PPE występującego w postępowaniu - czy wynosi on odpowiednio 10 dni, 1 miesiąc, 2 miesiące czy 6 miesięcy?

Odp. 5

Rozliczenia kosztów sprzedanej energii odbywać się będą zgodnie z okresem rozliczeniowym OSD.


Pytanie 6

Wzór umowy - § 7 ust. 4 – Zamawiający zastrzegł, iż na jego wniosek możliwe jest zaprzestanie sprzedaży energii elektrycznej dla poszczególnych punktów poboru bez podania stosownej przyczyny.

Oznacza to, że Zamawiający może rozwiązać umowę całościowo w odniesieniu do poszczególnych PPE  zasadniczo w każdym czasie. Informujemy, że z uwagi na art. 142 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, stanowiący, iż umowę zawiera się na czas oznaczony, należy stwierdzić, że umowy takie zostały przez ustawodawcę skonstruowane jako źródło zobowiązań o charakterze trwałym, które powinny istnieć aż do upływu terminu, na jaki zawarta została umowa, jeśli tylko przedmiot zamówienia będzie przez Wykonawcę wykonywany w sposób prawidłowy. Prosimy zatem o doprecyzowanie przedmiotowego zapisu poprzez wskazanie, iż zaprzestanie sprzedaży energii elektrycznej wynikać może z likwidacji, rezygnacji lub przekazania punktu poboru innemu właścicielowi.

Odp. 6

Zamawiający wnosi zapis, iż zaprzestanie sprzedaży energii elektrycznej wynikać może z likwidacji, rezygnacji lub przekazania punktu poboru innemu właścicielowi.


Pytanie 7

Wzór umowy - § 9 ust. 1 – Mając na uwadze zasadę ekwiwalentności stron stosunku cywilnoprawnego, prosimy o modyfikację wskazanego zapisu do treści: „Strony ponoszą wobec siebie odpowiedzialność odszkodowawczą na zasadach ogólnych do wysokości poniesionej szkody (straty)”.

Odp. 7

Zamawiający wnosi zapis: „Strony ponoszą wobec siebie odpowiedzialność odszkodowawczą na zasadach ogólnych do wysokości poniesionej szkody (straty)”.


Pytanie 8

Wzór umowy - § 10 lit. e) – Mając na uwadze ryzyko zaistnienia sytuacji, w których potencjalna zmiana umowy zależna będzie od uznaniowości Zamawiającego, prosimy o wprowadzenie
do wskazanego zapisu zastrzeżenia, iż „Przedmiotowa zmiana dla swej ważności wymaga obustronnej zgody Stron umowy.”

Odp. 8

Zamawiający wnosi zapis „Przedmiotowa zmiana dla swej ważności wymaga obustronnej zgody Stron umowy”.


Pytanie 9

Zwracamy się z zapytaniem, czy Zamawiający przekaże niezbędne dane w wersji elektronicznej Excel oraz dokumenty do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy najpóźniej w dniu podpisania umowy? Dokument zawierający niezbędne dane stanowić będzie również załącznik do umowy.

Jednocześnie informujemy, że OSD może odrzucić zgłoszenia umów sprzedaży zawierające błędne dane, skutkiem czego może być konieczność zakupu energii przez Zamawiającego od tzw. sprzedawcy rezerwowego, o którym mowa w art. 5 ust. 2a pkt 1 lit b) ustawy Prawo energetyczne.

Odp. 9

Tak, wszystkie niezbędne dane zostaną przekazane w odpowiednim czasie firmie, która wygra przetarg.


Pytanie 10

Czy Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do zgłoszenia w imieniu Zamawiającego zawartej umowy sprzedaży energii elektrycznej do OSD oraz wykonania czynności niezbędnych do przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy u OSD według wzoru stosowanego powszechnie przez Wykonawcę?

Odp. 10

Tak.


Pytanie 11

Czy Zamawiający dysponuje tytułem prawnym (akt notarialny, umowa najmu, umowa dzierżawy, itp.), który upoważnia go do swobodnego dysponowania obiektami opisanymi w przedmiocie zamówienia? Informujemy, że brak takiego tytułu może skutecznie uniemożliwić dalsze czynności związane ze zgłoszeniem umowy sprzedaży energii elektrycznej do lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego, zgodnie z jego procedurami.

Odp. 11

Zamawiający informuje iż posiada „Zarząd Trwały” który upoważnia go do swobodnego dysponowania obiektami opisanymi w przedmiocie zamówienia.


Pytanie 12

Zwracamy się z zapytaniem, czy Zamawiający dopuści zawarcie umowy drogą korespondencyjną?

Odp. 12

Tak, Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy drogą korespondencyjną.