Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Zamówienie nr DA.272.19.2013

Spis treści

Zamówienie publiczne nr DA.272.19.2013
Zakup z dostawą do Zakładu Higieny Weterynaryjnej przy Wojewódzkim Inspektoracie Weterynarii w Opolu odczynników laboratoryjnych, chemicznych, wzorców i testów diagnostycznych

Dokumenty do pobrania:
SIWZ
Dokument w formacie Acrobat Reader (PDF)
rozmiar 110 kB

Załącznik nr 1

formularz ofertowy - pakiety

Załącznik nr 2

formularz ofertowy - cenowy

Załącznik nr 3

oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

Załącznik nr 4

oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia

Załącznik nr 5

oświadczenie z art. 26 ust. 2d ustawy Pzp

Załącznik nr 6

wzór umowy

Dokumenty w formacie Acrobat Reader (PDF)
Plik ZIP, rozmiar 371 kB
Dokumenty w formacie MS Word (DOC)
Plik ZIP, rozmiar 143 kB

Opole, dnia 13 listopada 2013 r.

DA.272.19.2013

Wykonawcy którzy pobrali Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia

dot. zamówienia publicznego nr DA.272.19.2013 na „Zakup z dostawą do Zakładu Higieny Weterynaryjnej przy Wojewódzkim Inspektoracie Weterynarii w Opolu odczynników laboratoryjnych, chemicznych, wzorców i testów diagnostycznych"

Pytania

  1. Dotyczy pakietu nr 4 i 8 - Czy Zamawiający wyrazi zgodę aby certyfikaty kontroli jakości dostarczane wraz z każdą dostawą do Zamawiającego były w języku producenta?
  2. Dotyczy pakietu nr 4 poz. 5 - Czy nie nastąpiła pomyłka w podanym numerze katalogowym, czy nie powinno być 21346?
  3. Dotyczy pakietu nr 4 poz. 6,7 - Podane numery katalogowe i nazwy produktów są już nieaktualne, zatem czy Zamawiający wyrazi zgodą aby Wykonawca do oferty dołączył wykaz wszystkich aktualnych dostępnych testów wraz z nazwami i numerami katalogowymi?
  4. Dotyczy projektu umowy
  5. §4 ust. 4 - Czy Zamawiający wyraża zgodę na modyfikację postanowienia umownego w nast. następujący sposób: „Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia faktury w terminie 7 dni od dnia wykonania każdej dostawy częściowej"?
  6. §6 ust.1 - Czy Zamawiający wyraża zgodę na przekształcenie treści postanowienia umownego w następujący sposób:
    „W przypadku wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym na skutek okoliczności, za które odpowiada Wykonawca, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 10% niezrealizowanej części wynagrodzenia brutto określonego w § 2 ust. 1"?
  7. Uzasadnienie: W przypadku odstąpienia od umowy na etapie np. zrealizowania umowy w 90%, kara ta winna być liczona od części, której Wykonawca nie zrealizował. Kara liczona od wartości całej umowy, staje się wówczas nieadekwatna do ewentualnego uchybienia Wykonawcy i jest rażąca wysoka.
  8. §6 ust. 2 - Czy Zamawiający wyraża zgodę na modyfikację treści postanowienia umownego w brzmieniu: „W przypadku wystąpienia zwłoki w dostawie każdego zamówienia częściowego, Zamawiający zastrzega sobie prawo potrącania kar umownych z wynagrodzeń Wykonawcy, w wysokości 0,5% wartości zamówionego, a niedostarczonego w terminie towaru, wyliczoną wg. cen jednostkowych podanych w załączniku do umowy, za każdy dzień zwłoki, licząc od terminu ustalonego w sposób podany w § 1 ust. 2 i 4.
  9. §7 ust. 3 - Czy Zamawiający wyraża zgodą na modyfikację na: „Wykonawca zobowiązuje się do realizacji zobowiązań z tytułu udzielonej gwarancji w terminie 3 dni roboczych od daty rozpatrzenia reklamacji"?
  10. §7 ust. 3 - Jeżeli Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe czy wyrazi zgodę na wydłużenie terminu do 5 lub 4 dni roboczych?
  11. §7 ust. 4 - Czy Zamawiający wyraża zgodę na wydłużenie terminu do 5 lub 4 dni roboczych?
  12. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na kary umowne w wysokości 0,2% wartości zamówienia częściowego za dzień zwłoki?
  13. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydłużenie czasu realizacji zamówienia z 3 dni do 5 dni roboczych od zgłoszenia zamówienia?
  14. Dotyczy pakietu 1:
  15. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na podział tematyczny pakiem: mikrobiologiczne podłoża, krążki antybiotyków, surowice, testy? Działające na rynku polskim firmy, mają w swojej ofercie poszczególne grupy najwyższej jakości produktów, co pozwala Zamawiającemu, przy podziale pakietu na wybranie najlepszej, również cenowo oferty.
  16. Dotyczy pakietu nr 8:
  17. Czy Zamawiający dopuści w pozycji nr 1 Podłoże pół Frasera w butelce o pojemności 225ml, zamiast Podłoża pół Frasera w worku o pojemności 225 ml?
  18. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydzielenie z pakietu pozycji nr 5 „paski identyfiacyjne dla identyfikacji Listeria o gatunku (Api test) 10 pasków + 10 podłoży + odczynniki ZYM" i utworzenie dla niej odrębnego pakietu?
  19. Dotyczy pakietów nr 7, 11 i 13
  20. Dotyczy wzoru umowy, §3, ustęp 1 i 3 - Czy Zamawiający wyrazi zgodę na uzupełnienie tego zapisu o: „lub Wykonawca zapewni stały dostęp Zamawiającemu (24h, 7 dni w tygodniu ) do kart charakterystyki produktu oraz certyfikatów jakości na swojej stronie internetowej, a na żądanie Zamawiającego niezwłocznie dostarczy drogą emailową lub w formie wydrukowanej?
    Prośbę swoją motywujemy tym, iż w przypadku naszej firmy proces realizacji zamówienia nie przewiduje dostarczania w/w dokumentów wraz z towarem. Ze względów na politykę ekologiczną firmy udostępniamy wymagane dokumenty w formie elektronicznych plików na naszej stronie.
  21. Dotyczy rozdziału III SIWZ, ustęp 6 - Zamawiający wymaga dostarczenia instrukcji w j. polskim. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie instrukcji w j. angielskim? Nie jesteśmy w posiadaniu instrukcji w języku polskim.
  22. Dotyczy wzoru umowy, §7, ustęp 3 i 4 - Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydłużenie terminu wymiany w ramach reklamacji z 3 dni do 21 dni?
    Prośbę swoją motywujemy tym, iż w przypadku złożenia reklamacji niezbędne jest przeprowadzenie samej analizy słuszności reklamacji. Biorąc pod uwagę ten aspekt jak również i fakt, iż nasze produkty magazynowane są poza granicami kraju oraz to że niektóre pozycje są wykonywane wg projektu klienta, podany tutaj termin wydaje się niewystarczającym i naraża Wykonawcę na ponoszenie kar umownych tytułem nieterminowej realizacji w ramach reklamacji.
  23. Dotyczy terminu realizacji - We wzorze umowy, §1, ustęp 3 Zamawiający zapisał: „Wykonawca dostarczać będzie przedmiot umowy w częściach – zamówienie częściowe, na własny koszt i odpowiedzialność do siedziby Zamawiającego - laboratorium Zakładu Higieny Weterynaryjnej, w rodzajach ilościach i terminach uzgodnionych przez strony umowy.”
  24. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na modyfikację tego zapisu na: „Wykonawca dostarczać będzie przedmiot umowy w częściach – zamówienie częściowe, na własny koszt i odpowiedzialność do siedziby Zamawiającego - laboratorium Zakładu Higieny Weterynaryjnej, w rodzajach ilościach i terminach uzgodnionych przez strony umowy ale nie krócej niż w przeciągu 15 dni licząc od dnia złożenia zamówienia.”
  25. Dotyczy pakietu nr 7, kryteria - Zamawiający zapisał: „Termin ważności od daty zakupu 1 rok". Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę tego kryterium na: „Termin ważności od daty zakupu minimum 75% maksymalnego czasu deklarowanego przez producenta" lub: „Termin ważności od daty zakupu 8 miesięcy".
  26. Prośbę swoją motywujemy tym, iż nasz asortyment jest produkowany i magazynowany poza granicami kraju. Odczynniki laboratoryjne posiadają b. różne terminy ważności, mniej niż 1 rok, roczne a także i dłuższe w zależności od swoich właściwości fizyko-chemicznych. Biorąc pod uwagę wszystkie te aspekty, właściwości produktu oraz logistyczne, Wykonawca nie jest w stanie zagwarantować spełnienie tego kryterium.
  27. Prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zapisu umowy (wzór umowy §6 ust. 2) na: „W przypadku wystąpienia zwłoki w dostawie każdego zamówienia częściowego, Zamawiający zastrzega sobie prawo potrącania kar umownych z wynagrodzeń Wykonawcy, w wysokości 0,1% wartości zamówienia częściowego, wyliczoną wg. cen jednostkowych podanych w załączniku do umowy, za każdy dzień zwłoki, licząc od terminu ustalonego w sposób podany w § 1 ust. 2 i 4”. Wysokie kary umowne w przypadku ewentualnego opóźnienia, zaburzają rachunek ekonomiczny tego kontraktu, a tym samym ograniczają ilość Wykonawców chętnych do udziału w/w postępowaniu przetargowym. W tej sytuacji prosimy o zmianę w/w zapisu umowy.
  28. Czy Zamawiający wyraża zgodę na zaoferowanie w pakiecie 2, poz. 2 zamiennika.

Odpowiedzi

Ad. 1 TAK

Ad. 2 TAK Chodzi o testy Vitek2 NH kat: 21 346.

Ad. 3 TAK. Wyrażamy zgodę na zaproponowane rozwiązanie.

Ad. 4 Zamawiający wyraża zgodę na modyfikację postanowienia umowy w następujący sposób wykonawca jest zobowiązany do starczenia faktury w terminie 7 dni od dnia wykonania każdej dostawy częściowej.”?

Ad. 5 Zamawiający nie wyraża zgody na przekształcenie treści postanowienia umownego

Ad. 6 Nie

Ad. 7 Tak

Ad. 8 Zamawiający wyraża zgodę na zapis - „w terminie 3 dni roboczych od daty rozpatrzenia reklamacji”

Ad. 9 Zamawiający wyraża zgodę na zapis - „w terminie 3 dni roboczych od daty rozpatrzenia reklamacji”

Ad. 10 NIE

Ad. 11 Zamawiający wyraża zgodę na wydłużenie czasu realizacji zamówienia z 3 dni do 5 dni roboczych od zgłoszenia zamówienia

Ad. 12 Zamawiający nie wyraża zgody na podział pakietu

Ad. 13 Zamawiający nie dopuszcza w poz. nr 1 pakiet 8 Podłoża pół Frazera w butelce o po-jemności 225 ml, zamiast Podłoża pół Fazera w worku o poj. 225 ml.

Ad. 14 Zamawiający nie wyraża na wydzielenie z pakietu pozycji nr 5 ”paski identyfikacyjne dla identyfikacji Listeria o gatunku (Api test) 10 pasków + 10 podłoży + odczynniki ZYM" i utworzenie dla niej odrębnego pakietu

Dotyczy pakietów nr 7, 11 i 13

Ad. 15 Zamawiający wyraża zgodę na uzupełnienie zapisu: zapewni stały dostęp Zamawiają-cemu ( 24h, 7 dni w tygodniu ) do kart charakterystyki produktu oraz certyfikatów jakości na swojej stronie internetowej, a na żądanie Zamawiającego niezwłocznie dostarczy drogą emai-lową lub w formie wydrukowanej.

Ad. 16 Zamawiający wyraża zgodę na dostarczenie instrukcji w j. angielskim.

Ad. 17 Zamawiający wyraża zgodę na wydłużenie terminu wymiany w ramach reklamacji z 3 dni do 21 dni.

Ad. 18 Zamawiający wyraża zgodę na modyfikację zapisu : „Wykonawca dostarczać będzie przedmiot umowy w częściach – zamówienie częściowe, na własny koszt i odpowiedzialność do siedziby Zamawiającego - laboratorium Zakładu Hi-gieny Weterynaryjnej, w rodzajach ilościach i terminach uzgodnionych przez strony umowy ale nie krócej niż w przeciągu 15 dni licząc od dnia złożenia zamówienia.

Ad. 19 Zamawiający wyraża zgodę na zmianę terminu ważności od daty zakupu 8 miesięcy.

Ad. 20 NIE

Ad. 21 Tak, pod warunkiem, że termin ważności odczynnika po dostarczeniu nie będzie krótszy niż 3 lata.


Opole, dnia 13 listopada 2013 r.

DA.272.19.2013

Wykonawcy którzy pobrali Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia

dot. zamówienia publicznego nr DA.272.19.2013 na „Zakup z dostawą do Zakładu Higieny Weterynaryjnej przy Wojewódzkim Inspektoracie Weterynarii w Opolu odczynników laboratoryjnych, chemicznych, wzorców i testów diagnostycznych"

Pytania

Dotyczy wzoru umowy

Par. 1 ust. 8 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zamianę ,,3 dni’’ na ,,3 dni robocze’’?

Par. 2 ust. 2 tiret drugi Czy Zamawiający wyrazi zgodę na usunięcie par. 2 ust. 2 tiret drugi?

Par. 2 ust. 3 – Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie zapisu – „Zmniejszenie nie może przekraczać 20% całkowitej wartości umowy”?

Uzasadnienie:

Zgodnie z opinią UZP instytucja prawa opcji zakłada, że zamawiający każdorazowo określa minimalny poziom zamówienia, który zostanie na pewno zrealizowany, co pozwala wykonawcom na rzetelne i właściwe dokonanie wyceny oferty, wskazując jednocześnie dodatkowy zakres, którego realizacja jest uzależniona od wskazanych w kontrakcie okoliczności i stanowi uprawnienie zamawiającego, z którego może, ale nie musi on skorzystać. W orzeczeniu Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 11 stycznia 2008 r. (sygn. akt KIO/UZP 22/07) Izba wskazała, że niedopuszczalną praktyka jest określenie przez zamawiającego jedynie górnej granicy swojego zobowiązania, bez wskazania nawet minimalnej ilości, czy wartości, którą na pewno wyda na potrzeby realizacji przedmiotu zamówienia. „Taki sposób określenia przedmiotu zamówienia nie spełnia wymogów art. 29 ust. 2 ustawy Pzp, który nakazuje, aby przedmiot zamówienia był opisany w sposób wyczerpujący i konkretny”. Izba uznała ponadto w tym przypadku, że „zamawiający zastosował praktykę handlową, która pozostawia wykonawcę w niepewności, co do zakresu, jaki uda mu się zrealizować w ramach umowy, oraz uniemożliwia kalkulację ceny umownej. W efekcie na wykonawcę zostaje przerzucone całe ryzyko gospodarcze kontraktu, co z kolei stoi w sprzeczności z zasada równości stron umowy”. Instytucja prawa opcji pozwala zatem na precyzyjne określenie poziomu zamówienia, który zostanie przez zamawiającego zrealizowany, co pozwala wykonawcom na prawidłowe dokonanie wyceny oferty (por. wyrok KIO z dnia 23 lipca 2010 r., sygn. akt KIO/UZP 1447/10).

Par. 2 ust. 4 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie zapisu w następującym brzmieniu: „W przypadku zmiany stawki podatku VAT ceny jednostkowe netto pozostają bez zmian. Do tych cen zostanie doliczony podatek VAT obowiązujący w dniu wystawienia faktury VAT. Zmiana, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, nie stanowi zmiany umowy i nie wymaga aneksu”?

Uzasadnienie:

Mając na uwadze powszechnie przyjętą na gruncie orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej konstrukcyjną zasadę neutralności VAT dla podatnika- podatek ten powinien obciążać nabywcę (odbiorcę) towarów, nie zaś Wykonawcę (dostawcę).Wykonawca wskazuje, iż długotrwały okres obowiązywania u mowy zawartej w wyniku udzielenia przedmiotu zamówienia, czyni Umowę szczególnie podatną na oddziaływania czynników cenotwórczych. Należy wskazać, iż podatek VAT jest składnikiem ceny stanowiącym element cenotwórczy- art.3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 lipca 2001r. o cenach (Dz. U. Nr 97, poz. 1050, z późn. zm., który znajduje zastosowanie do umów w sprawach zamówień publicznych na podstawie z art. 2 pkt. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r Nr 113, poz. 759 , z późn. zm.). Cena stanowi wartość wyrażoną w pieniądzu, która kupujący jest obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę. Zastosowanie w/w klauzuli waloryzacyjnej pozwoli na utrzymanie wynagrodzenia Wykonawcy na poziomie skalkulowanym przez Wykonawcę przy obliczaniu ceny. Z uwagi na fakt, iż zmiany stawek VAT są niezależne od Stron, Wykonawca nie może skalkulować tych zmian- oblicza cenę przy ustalaniu aktualnie obowiązującej stawki (w przypadku przeciwnym dopuściłby się błędu przy obliczaniu ceny skutkującej odrzuceniu oferty). Obciążenie Wykonawcy negatywnymi skutkami zmiany stawek VAT stanowi nieuprawnione obniżenie wynagrodzenia należnego Wykonawcy, naruszając zasadę równowagi ekonomicznej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą.

Par. 4 ust. 4 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na usunięcie par. 4 ust. 4?

Par. 4 ust. 6 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę wyrażenia „od daty dostarczenia” na „od daty wystawienia”.

Uzasadnienie:

Utrzymanie zapisu w obecnej postaci spowoduje, iż niemożliwe będzie dokładne określenie terminu płatności.

Par. 4 ust. 7 Czy Zamawiający wyrazi zgodę, aby za datę zapłaty przyjęto dzień uznania środków na rachunku bankowym Wykonawcy?

Uzasadnienie:

Spełnienie świadczenia pieniężnego następuje, gdy majątek wierzyciela powiększa się o wartość odpowiadającą wartości zobowiązania, co potwierdza wyrok Sądu Najwyższego z 12 lipca 1996 r. (sygn. akt II CRN 79/96), zgodnie z którym: "(..) w rozliczeniach bezgotówkowych za chwilę otrzymania zapłaty przez wierzyciela uważać trzeba chwilę uznania jego rachunku bankowego".

Par. 5 ust. 3 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na nadanie par.5 ust. 3 następującego brzmienia: ,,Jeżeli jakość danego produktu sprawdzonego w laboratorium Zamawiającego będzie trzykrotnie budziła uzasadnione zastrzeżenia, to Zamawiający ma prawo zrezygnować z dalszej dostawy tego produktu.’’?

Par. 6 ust. 1 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na nadanie par. 6 ust. 1 następującego brzmienia: ,,W przypadku wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym na skutek okoliczności, zawinionych przez Wykonawcę, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 5% wartości niezrealizowanej części umowy.’’

Par. 6 ust. 2 i 4 Czy Zamawiający wyrazi zgodę usunięcie możliwości potrącania kar umownych z wynagrodzenia Wykonawcy?

Uzasadnienie:

Zwracamy uwagę na kwestię potrącania kar umownych z wynagrodzenia. Proponujemy usunięcie tego zapisu. Zasadne byłoby, aby Wykonawca znał ewentualną kwotę kary umownej przed jej potrąceniem i ewentualnie mógł wówczas wyrazić zgodę na jej potrącenie z wynagrodzenia. Takie automatyczne i jednostkowe „potrącanie” może prowadzić do licznych błędów.

Par. 6 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie ustępu o brzmieniu „Całkowita wartość kar umownych nie może przekraczać 4,95% wartości brutto umowy.”?

Uzasadnienie:

Kara umowna ma na celu naprawienie szkody poniesionej przez Zamawiającego, ale nie może być nadmierna oraz prowadzić do konieczności nieuzasadnionego ponoszenia przez wykonawcę nieproporcjonalnych obciążeń. Ponadto, w razie gdyby szkoda była wyższa, Zamawiający ma prawo dochodzić odszkodowania na zasadach ogólnych na podstawie par. 6 ust.3.

Par. 6 Czy Zamawiający wyrazi zgodę, aby uprawnienie do żądania zapłaty kar umownych przysługiwało w terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o zaistnieniu przesłanki do ich naliczenia?

Par. 6 Prosimy o dodanie zapisu o brzmieniu: „Zamawiający może w każdym czasie odstąpić od żądania zapłaty przez Wykonawcę kary umownej.”

Par. 7 ust. 3 i 4 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zamianę ,,3 dni’’ na ,,3 dni robocze’’?

Par. 9 Czy w związku z regulacją art. 144 ust. 1 ustawy PZP Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie do wzoru umowy zapisu o dopuszczalności wprowadzania zmian, w brzmieniu przedstawionym poniżej:

1. Zmiana Umowy może obejmować, w zakresie dozwolonym przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności:

1.1. zmianę ilości przedmiotu zamówienia;

1.2. zmianę jakości, parametrów lub innych cech charakterystycznych dla przedmiotu zamówienia, w tym zmianę numeru katalogowego produktu bądź nazwy własnej produktu;

1.3. zmianę elementów składowych przedmiotu zamówienia na zasadzie ich uzupełnienia lub wymiany;

1.4. zmianę sposobu konfekcjonowania;

1.5. zmianę terminu realizacji dostaw;

1.6. zmianę terminu realizacji Umowy;

1.7. zmianę okresu obowiązywania umowy, w tym w szczególności o czas konieczny dla przeprowadzenia kolejnego przetargu na analogiczny przedmiot zamówienia.

2. Warunkami dokonania zmian wskazanych w ust. 1 powyżej mogą być:

2.1. wprowadzony zostanie na rynek przez wykonawcę produkt zmodyfikowany bądź udoskonalony, bądź

2.2. wystąpi przejściowy brak produktu przy jednoczesnej możliwości dostarczenia produktu zamiennego o parametrach nie gorszych od produktu objętego Umową, bądź

2.3. nastąpi zmiana organizacyjna po stronie Zamawiającego, w szczególności w zakresie organizacji pracy laboratorium, bądź

2.4. nastąpi zmiana w zakresie liczby badań objętych zapotrzebowaniem Zamawiającego, bądź

2.5. wymagać tego będzie prawidłowa realizacja przez Zamawiającego zadań polegających na wykonywaniu świadczeń diagnostycznych, bądź

2.6. w wyniku zmiany Umowy możliwe będzie podniesienie poziomu/jakości badań wykonywanych przez Zamawiającego, bądź

2.7. będzie to konieczne ze względu na zapewnienie bezpieczeństwa lub zapobieżenie awarii, bądź

2.8. będzie to konieczne ze względu na zmianę przepisów prawa, bądź

2.9. zmiana w inny sposób dostarczy pożytku Zamawiającemu’’?

Odpowiedzi

Par. 1 ust. 8 Zamawiający wyraża zgodę na zmianę „3dni” na 3dni robocze.

Odpowiedzi na pozostałe pytania dotyczące wzoru umowy brzmią: NIE.


Opole, dnia 15 listopada 2013 r.

DA.272.19.2013

Wykonawcy którzy pobrali Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia

dot. zamówienia publicznego nr DA.272.19.2013 na „Zakup z dostawą do Zakładu Higieny Weterynaryjnej przy Wojewódzkim Inspektoracie Weterynarii w Opolu odczynników laboratoryjnych, chemicznych, wzorców i testów diagnostycznych"

Pytania

  1. Czy Zamawiający wyraża zgodę na dostarczanie odczynników chemicznych z datą ważności 3 terminu ważności deklarowanego przez producenta ważność odczynników?
  2. Czy Zamawiający wyraża zgodę na dostarczanie kart charakterystyk w wersji elektronicznej?
  3. Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zapisu w § 6 ust 2 , proponujemy zapis: W przypadku wystąpienia zwłoki w dostawie każdego zamówienia częściowego, Zamawiający zastrzega sobie prawo potrącania kar umownych z wynagrodzeń Wykonawcy, w wysokości 0,1% wartości zamówienia częściowego, wyliczoną wg. cen jednostkowych podanych w załączniku do umowy za każdy dzień zwłoki terminu, lecz nie więcej niż10% wartości nie dostarczonego w terminie asortymentu.
  4. Czy Zamawiający wyraża zmianę na zmianę treści zapisu w § 7 ust.4, proponujemy zapis: Jeżeli występują wady fizyczne lub ukryte przedmiotu zamówienia, Zamawiający pisemnie zgłasza reklamację a Wykonawca w terminie 14 dni ustosunkuje się do zarzutów Klienta. W przypadku reklamacji zasadnej na Wykonawcy spoczywać będzie obowiązek wymiany towaru na wolny od wad w terminie 14 dni. W tym przypadku Zamawiający nie będzie ponosił z tego tytułu żadnych

Odpowiedzi

Ad. 1 NIE

Ad. 2 NIE

Ad. 3 NIE

Ad. 4 TAK