Zamówienie publiczne nr DA.272.19.2013
Zakup z dostawą do Zakładu Higieny Weterynaryjnej przy Wojewódzkim Inspektoracie Weterynarii w Opolu odczynników laboratoryjnych, chemicznych, wzorców i testów diagnostycznych
Dokumenty do pobrania: | |
SIWZ
|
|
Załącznik nr 1 formularz ofertowy - pakiety Załącznik nr 2 formularz ofertowy - cenowy Załącznik nr 3 oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu Załącznik nr 4 oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia Załącznik nr 5 oświadczenie z art. 26 ust. 2d ustawy Pzp Załącznik nr 6 wzór umowy |
|
Opole, dnia 13 listopada 2013 r.
DA.272.19.2013
Wykonawcy którzy pobrali Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia
dot. zamówienia publicznego nr DA.272.19.2013 na „Zakup z dostawą do Zakładu Higieny Weterynaryjnej przy Wojewódzkim Inspektoracie Weterynarii w Opolu odczynników laboratoryjnych, chemicznych, wzorców i testów diagnostycznych"
Pytania
Odpowiedzi
Ad. 1 TAK
Ad. 2 TAK Chodzi o testy Vitek2 NH kat: 21 346.
Ad. 3 TAK. Wyrażamy zgodę na zaproponowane rozwiązanie.
Ad. 4 Zamawiający wyraża zgodę na modyfikację postanowienia umowy w następujący sposób wykonawca jest zobowiązany do starczenia faktury w terminie 7 dni od dnia wykonania każdej dostawy częściowej.”?
Ad. 5 Zamawiający nie wyraża zgody na przekształcenie treści postanowienia umownego
Ad. 6 Nie
Ad. 7 Tak
Ad. 8 Zamawiający wyraża zgodę na zapis - „w terminie 3 dni roboczych od daty rozpatrzenia reklamacji”
Ad. 9 Zamawiający wyraża zgodę na zapis - „w terminie 3 dni roboczych od daty rozpatrzenia reklamacji”
Ad. 10 NIE
Ad. 11 Zamawiający wyraża zgodę na wydłużenie czasu realizacji zamówienia z 3 dni do 5 dni roboczych od zgłoszenia zamówienia
Ad. 12 Zamawiający nie wyraża zgody na podział pakietu
Ad. 13 Zamawiający nie dopuszcza w poz. nr 1 pakiet 8 Podłoża pół Frazera w butelce o po-jemności 225 ml, zamiast Podłoża pół Fazera w worku o poj. 225 ml.
Ad. 14 Zamawiający nie wyraża na wydzielenie z pakietu pozycji nr 5 ”paski identyfikacyjne dla identyfikacji Listeria o gatunku (Api test) 10 pasków + 10 podłoży + odczynniki ZYM" i utworzenie dla niej odrębnego pakietu
Dotyczy pakietów nr 7, 11 i 13
Ad. 15 Zamawiający wyraża zgodę na uzupełnienie zapisu: zapewni stały dostęp Zamawiają-cemu ( 24h, 7 dni w tygodniu ) do kart charakterystyki produktu oraz certyfikatów jakości na swojej stronie internetowej, a na żądanie Zamawiającego niezwłocznie dostarczy drogą emai-lową lub w formie wydrukowanej.
Ad. 16 Zamawiający wyraża zgodę na dostarczenie instrukcji w j. angielskim.
Ad. 17 Zamawiający wyraża zgodę na wydłużenie terminu wymiany w ramach reklamacji z 3 dni do 21 dni.
Ad. 18 Zamawiający wyraża zgodę na modyfikację zapisu : „Wykonawca dostarczać będzie przedmiot umowy w częściach – zamówienie częściowe, na własny koszt i odpowiedzialność do siedziby Zamawiającego - laboratorium Zakładu Hi-gieny Weterynaryjnej, w rodzajach ilościach i terminach uzgodnionych przez strony umowy ale nie krócej niż w przeciągu 15 dni licząc od dnia złożenia zamówienia.
Ad. 19 Zamawiający wyraża zgodę na zmianę terminu ważności od daty zakupu 8 miesięcy.
Ad. 20 NIE
Ad. 21 Tak, pod warunkiem, że termin ważności odczynnika po dostarczeniu nie będzie krótszy niż 3 lata.
Opole, dnia 13 listopada 2013 r.
DA.272.19.2013
Wykonawcy którzy pobrali Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia
dot. zamówienia publicznego nr DA.272.19.2013 na „Zakup z dostawą do Zakładu Higieny Weterynaryjnej przy Wojewódzkim Inspektoracie Weterynarii w Opolu odczynników laboratoryjnych, chemicznych, wzorców i testów diagnostycznych"
Pytania
Dotyczy wzoru umowy
Par. 1 ust. 8 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zamianę ,,3 dni’’ na ,,3 dni robocze’’?
Par. 2 ust. 2 tiret drugi Czy Zamawiający wyrazi zgodę na usunięcie par. 2 ust. 2 tiret drugi?
Par. 2 ust. 3 – Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie zapisu – „Zmniejszenie nie może przekraczać 20% całkowitej wartości umowy”?
Uzasadnienie:
Zgodnie z opinią UZP instytucja prawa opcji zakłada, że zamawiający każdorazowo określa minimalny poziom zamówienia, który zostanie na pewno zrealizowany, co pozwala wykonawcom na rzetelne i właściwe dokonanie wyceny oferty, wskazując jednocześnie dodatkowy zakres, którego realizacja jest uzależniona od wskazanych w kontrakcie okoliczności i stanowi uprawnienie zamawiającego, z którego może, ale nie musi on skorzystać. W orzeczeniu Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 11 stycznia 2008 r. (sygn. akt KIO/UZP 22/07) Izba wskazała, że niedopuszczalną praktyka jest określenie przez zamawiającego jedynie górnej granicy swojego zobowiązania, bez wskazania nawet minimalnej ilości, czy wartości, którą na pewno wyda na potrzeby realizacji przedmiotu zamówienia. „Taki sposób określenia przedmiotu zamówienia nie spełnia wymogów art. 29 ust. 2 ustawy Pzp, który nakazuje, aby przedmiot zamówienia był opisany w sposób wyczerpujący i konkretny”. Izba uznała ponadto w tym przypadku, że „zamawiający zastosował praktykę handlową, która pozostawia wykonawcę w niepewności, co do zakresu, jaki uda mu się zrealizować w ramach umowy, oraz uniemożliwia kalkulację ceny umownej. W efekcie na wykonawcę zostaje przerzucone całe ryzyko gospodarcze kontraktu, co z kolei stoi w sprzeczności z zasada równości stron umowy”. Instytucja prawa opcji pozwala zatem na precyzyjne określenie poziomu zamówienia, który zostanie przez zamawiającego zrealizowany, co pozwala wykonawcom na prawidłowe dokonanie wyceny oferty (por. wyrok KIO z dnia 23 lipca 2010 r., sygn. akt KIO/UZP 1447/10).
Par. 2 ust. 4 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie zapisu w następującym brzmieniu: „W przypadku zmiany stawki podatku VAT ceny jednostkowe netto pozostają bez zmian. Do tych cen zostanie doliczony podatek VAT obowiązujący w dniu wystawienia faktury VAT. Zmiana, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, nie stanowi zmiany umowy i nie wymaga aneksu”?
Uzasadnienie:
Mając na uwadze powszechnie przyjętą na gruncie orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej konstrukcyjną zasadę neutralności VAT dla podatnika- podatek ten powinien obciążać nabywcę (odbiorcę) towarów, nie zaś Wykonawcę (dostawcę).Wykonawca wskazuje, iż długotrwały okres obowiązywania u mowy zawartej w wyniku udzielenia przedmiotu zamówienia, czyni Umowę szczególnie podatną na oddziaływania czynników cenotwórczych. Należy wskazać, iż podatek VAT jest składnikiem ceny stanowiącym element cenotwórczy- art.3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 lipca 2001r. o cenach (Dz. U. Nr 97, poz. 1050, z późn. zm., który znajduje zastosowanie do umów w sprawach zamówień publicznych na podstawie z art. 2 pkt. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r Nr 113, poz. 759 , z późn. zm.). Cena stanowi wartość wyrażoną w pieniądzu, która kupujący jest obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę. Zastosowanie w/w klauzuli waloryzacyjnej pozwoli na utrzymanie wynagrodzenia Wykonawcy na poziomie skalkulowanym przez Wykonawcę przy obliczaniu ceny. Z uwagi na fakt, iż zmiany stawek VAT są niezależne od Stron, Wykonawca nie może skalkulować tych zmian- oblicza cenę przy ustalaniu aktualnie obowiązującej stawki (w przypadku przeciwnym dopuściłby się błędu przy obliczaniu ceny skutkującej odrzuceniu oferty). Obciążenie Wykonawcy negatywnymi skutkami zmiany stawek VAT stanowi nieuprawnione obniżenie wynagrodzenia należnego Wykonawcy, naruszając zasadę równowagi ekonomicznej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą.
Par. 4 ust. 4 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na usunięcie par. 4 ust. 4?
Par. 4 ust. 6 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę wyrażenia „od daty dostarczenia” na „od daty wystawienia”.
Uzasadnienie:
Utrzymanie zapisu w obecnej postaci spowoduje, iż niemożliwe będzie dokładne określenie terminu płatności.
Par. 4 ust. 7 Czy Zamawiający wyrazi zgodę, aby za datę zapłaty przyjęto dzień uznania środków na rachunku bankowym Wykonawcy?
Uzasadnienie:
Spełnienie świadczenia pieniężnego następuje, gdy majątek wierzyciela powiększa się o wartość odpowiadającą wartości zobowiązania, co potwierdza wyrok Sądu Najwyższego z 12 lipca 1996 r. (sygn. akt II CRN 79/96), zgodnie z którym: "(..) w rozliczeniach bezgotówkowych za chwilę otrzymania zapłaty przez wierzyciela uważać trzeba chwilę uznania jego rachunku bankowego".
Par. 5 ust. 3 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na nadanie par.5 ust. 3 następującego brzmienia: ,,Jeżeli jakość danego produktu sprawdzonego w laboratorium Zamawiającego będzie trzykrotnie budziła uzasadnione zastrzeżenia, to Zamawiający ma prawo zrezygnować z dalszej dostawy tego produktu.’’?
Par. 6 ust. 1 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na nadanie par. 6 ust. 1 następującego brzmienia: ,,W przypadku wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym na skutek okoliczności, zawinionych przez Wykonawcę, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 5% wartości niezrealizowanej części umowy.’’
Par. 6 ust. 2 i 4 Czy Zamawiający wyrazi zgodę usunięcie możliwości potrącania kar umownych z wynagrodzenia Wykonawcy?
Uzasadnienie:
Zwracamy uwagę na kwestię potrącania kar umownych z wynagrodzenia. Proponujemy usunięcie tego zapisu. Zasadne byłoby, aby Wykonawca znał ewentualną kwotę kary umownej przed jej potrąceniem i ewentualnie mógł wówczas wyrazić zgodę na jej potrącenie z wynagrodzenia. Takie automatyczne i jednostkowe „potrącanie” może prowadzić do licznych błędów.
Par. 6 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie ustępu o brzmieniu „Całkowita wartość kar umownych nie może przekraczać 4,95% wartości brutto umowy.”?
Uzasadnienie:
Kara umowna ma na celu naprawienie szkody poniesionej przez Zamawiającego, ale nie może być nadmierna oraz prowadzić do konieczności nieuzasadnionego ponoszenia przez wykonawcę nieproporcjonalnych obciążeń. Ponadto, w razie gdyby szkoda była wyższa, Zamawiający ma prawo dochodzić odszkodowania na zasadach ogólnych na podstawie par. 6 ust.3.
Par. 6 Czy Zamawiający wyrazi zgodę, aby uprawnienie do żądania zapłaty kar umownych przysługiwało w terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o zaistnieniu przesłanki do ich naliczenia?
Par. 6 Prosimy o dodanie zapisu o brzmieniu: „Zamawiający może w każdym czasie odstąpić od żądania zapłaty przez Wykonawcę kary umownej.”
Par. 7 ust. 3 i 4 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zamianę ,,3 dni’’ na ,,3 dni robocze’’?
Par. 9 Czy w związku z regulacją art. 144 ust. 1 ustawy PZP Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie do wzoru umowy zapisu o dopuszczalności wprowadzania zmian, w brzmieniu przedstawionym poniżej:
1. Zmiana Umowy może obejmować, w zakresie dozwolonym przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności:
1.1. zmianę ilości przedmiotu zamówienia;
1.2. zmianę jakości, parametrów lub innych cech charakterystycznych dla przedmiotu zamówienia, w tym zmianę numeru katalogowego produktu bądź nazwy własnej produktu;
1.3. zmianę elementów składowych przedmiotu zamówienia na zasadzie ich uzupełnienia lub wymiany;
1.4. zmianę sposobu konfekcjonowania;
1.5. zmianę terminu realizacji dostaw;
1.6. zmianę terminu realizacji Umowy;
1.7. zmianę okresu obowiązywania umowy, w tym w szczególności o czas konieczny dla przeprowadzenia kolejnego przetargu na analogiczny przedmiot zamówienia.
2. Warunkami dokonania zmian wskazanych w ust. 1 powyżej mogą być:
2.1. wprowadzony zostanie na rynek przez wykonawcę produkt zmodyfikowany bądź udoskonalony, bądź
2.2. wystąpi przejściowy brak produktu przy jednoczesnej możliwości dostarczenia produktu zamiennego o parametrach nie gorszych od produktu objętego Umową, bądź
2.3. nastąpi zmiana organizacyjna po stronie Zamawiającego, w szczególności w zakresie organizacji pracy laboratorium, bądź
2.4. nastąpi zmiana w zakresie liczby badań objętych zapotrzebowaniem Zamawiającego, bądź
2.5. wymagać tego będzie prawidłowa realizacja przez Zamawiającego zadań polegających na wykonywaniu świadczeń diagnostycznych, bądź
2.6. w wyniku zmiany Umowy możliwe będzie podniesienie poziomu/jakości badań wykonywanych przez Zamawiającego, bądź
2.7. będzie to konieczne ze względu na zapewnienie bezpieczeństwa lub zapobieżenie awarii, bądź
2.8. będzie to konieczne ze względu na zmianę przepisów prawa, bądź
2.9. zmiana w inny sposób dostarczy pożytku Zamawiającemu’’?Odpowiedzi
Par. 1 ust. 8 Zamawiający wyraża zgodę na zmianę „3dni” na 3dni robocze.
Odpowiedzi na pozostałe pytania dotyczące wzoru umowy brzmią: NIE.
Opole, dnia 15 listopada 2013 r.
DA.272.19.2013
Wykonawcy którzy pobrali Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia
dot. zamówienia publicznego nr DA.272.19.2013 na „Zakup z dostawą do Zakładu Higieny Weterynaryjnej przy Wojewódzkim Inspektoracie Weterynarii w Opolu odczynników laboratoryjnych, chemicznych, wzorców i testów diagnostycznych"
Pytania
Odpowiedzi
Ad. 1 NIE
Ad. 2 NIE
Ad. 3 NIE
Ad. 4 TAK